زنجان؛

46هکتار سطح زیرکشت زعفران در زنجان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سطح زیر کشت محصول زعفران در استان هم اکنون به بیش از ۴۶ هکتار می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبر نگاران جوان از زنجان ؛اوجاقلو افزود : بالغ بر ۲۳ هکتار از زیر کشت های این محصول در مرحله باردهی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مجموع سطح زیر کشت زعفران در استان زنجان ۳۴۴قطعه را شامل می شود، خاطرنشان کرد: در سال جاری اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی کشت زعفران به تعداد ۵۲ مورد در سطح بهره برداران و سه مورد در سطح کارشناسان کرده ایم.

اجاقلو با اشاره به استقبال بالای علاقه مندان کشت زعفران در استان زنجان گفت: در حال حاضر مزارع زعفران در استان به دلیل اینکه در سال های اولیه تولید هستند متوسط عملکرد ۲ کیلو و ۱۰۰ گرمی دارند ولی طی سال های آتی ۳ کیلوگرم به ازای هر هکتار به راحتی قابل برداشت خواهد بود.

امدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال ۲۵ هکتار از مزارع استان زنجان به کشت زعفران اختصاص یابد، تصریح کرد: این میزان در حدود ۱۰۰ قطعه به زیر کشت خواهد رفت.

اوجاقلو با بیان اینکه سطح زیر کشت زعفران در استان زنجان به ۷۱ هکتار افزایش می یابد، افزود: شرکت «مزرعه سبز» در استان زنجان به عنوان شرکت پشتیبان زعفران از صفر تا ۱۰۰ فرآیند تولید زعفران در استان را پیگری کرده و تامین پیاز مورد نیاز این محصول را بر عهده دارد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Naser
۲۳:۳۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
الحق والانصاف مهندس محسن نورمحمدی به عنوان پشتیبان رسمی زعفران و گیاهان دارویی زحمات زیادی در رابطه با کشت زعفران در استان زنجان و شمال‌غرب کشور کشیده کاش مدیران قدر این جوان تلاشگر رو بدونن و از زحمات ایشون قدر دان باشند.یاحق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۰۵ مهر ۱۳۹۵
تشکر از پشتیبان زعفران استان زنجان که صمیمیانه تمامی کشاورزان رو راهنمایی میکنند