نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: پویایی جامعه اسلامی به احیای مساجد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام در آستانه 31 مرداد روز جهانی مسجد و در گردهمایی اعضای کارگروه ها، شورای سیاستگذاری و ستادهای هماهنگی امور مساجد چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: مساجد باید در رأس جامعه باشند.

وی با بیان اینکه مسجد در امر اطلاع رسانی از رسانه اثرگذارتر است، افزود: مسجد نقش اساسی در پیشبرد امور دارد و هیچ یک از مراکز اطلاع رسانی، نمی تواند نقش مسجد را در این راستا ایفا کند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: رابطه بین مخاطب و منبر مساجد بسیار اثرگذار و تحول آفرین تر از تمامی رسانه هاست.

نکونام، امام جماعت را رکن اصلی مسجد دانست و افزود: امام جماعت باید در هدایت، مسائل تربیتی و اخلاقی تأثیرگذار باشد و دست اندر کاران مسجد نیز بایستی حرمت و حریم وی را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه برقراری رابطه تنگاتنگ بین مسجد و تمامی اهالی هر محله باید در دستور کار متولیان امر قرار گیرد، تأکید کرد: تلاش برای رونق و جاذبیت فرهنگ و ارزش های اسلامی در جامعه و کنترل آسیب های اجتماعی نیازمند توجه بیشتر به امور مساجد است.

نکونام ادامه داد: اکنون که دشمن با ابزار مختلفی مانند ماهواره، مردم را به منکر و فساد دعوت می کند، یکی از راه های مبارزه با فساد اجتماعی و آسیب های موجود، احیای کارکرد اجتماعی مساجد، اقامه نماز، و امر به معروف و نهی از منکر است.

گفتنی است: گردهمایی اعضای کارگروه ها، شورای سیاستگذاری و ستاد های هماهنگی امور مساجد استان چهارمحال و بختیاری، با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، استاندار و جمعی از مسئولین در شهرکرد برگزار شد.

21 آگوشت (اوت) برابر با 31 مرداد سالروز به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی قبله اول مسلمین جهان توسط صهیونیست ها در سال 1969 میلادی (سال 1348 هجری شمسی) به عنوان «روز جهانی مسجد» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار