برترین های اولین دوره مسابقات جام ملی سرعت پهبادها در شهرکرد معرفی شدند.

برترین های مسابقات جام ملی سرعت پهبادها در شهرکردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اولین دوره مسابقات جام ملی سرعت پهبادها با عنوان «جهان بین» در شهرکرد، با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.

بر اساس نظر هیأت داوران، تیم «هما. یو. آ. وی» (Homa UAV) از دانشگاه شهرکرد به عنوان قهرمان این جام ملی انتخاب شد.

همچنین تیم های «اکستریمی مدیا» (Extreme media) و «رد. تو» (Red2) از استان تهران، مقام های دوم و سوم را از آن خود کردند.

تیم «گلدن ایگل» (Golden Eagle ـ عقاب طلایی) از بندرعباس نیز به تشخیص هیأت داوران و به دلیل خردسال بودن گروه فنی و خلبان تیم، به عنوان برترين تيم دانش آموزی و پدیده این دوره از رقابت ها معرفی و مورد تجلیل قرار گرفت.

دبیرخانه نخستین دوره مسابقات جام ملی سرعت پهبادها به تیم نخست 35 میلیون ریال، به تیم دوم 25 میلیون ریال و به تیم سوم 10 میلیون ریال جایزه نقدی و تندیس شرکت در این رقابت را اعطا کرد.

گفتنی است: اولين دوره مسابقات جام ملی سرعت پهپادها با عنوان «جهان بين» از 27 تا 29 مرداد به مدت 3 روز و با رقابت 12 تيم دانشجويی، دانش آموزی و آزاد و 43 شرکت کننده از استان های اصفهان، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، فارس و هرمزگان، به میزبانی دانشگاه شهركرد برگزار شد.

این مسابقات شامل 3 مرحله مقدماتی، نيمه نهايی و نهايی بود.

صنعتی و بومی سازی و گسترش حوزه‏ كاربرد پهپادهای غير نظامی، آشنايی مردم با علم رباتيک و مزيت استفاده از ربات ها، برگزاری هدفمند مسابقات رباتيک در رشته های بومی برای توليد ثروت از راه علم و جلب اعتماد صنعت به نيروهای داخلی، از اهداف این رقابت 3 روزه به همت انجمن علمی دانشجويی مكاترونيک و هوش مصنوعی دانشگاه شهركرد با همكاری اتحاديه انجمن های علمی دانشجويی مكاترونيک و رباتيک كشور، بنياد نخبگان و پارک علم و فنآوری استان اعلام شد.

دانشگاه شهرکرد در غرب مرکز استان چهارمحال و بختیاری، ابتدای بلوار رهبر و کیلومتر 2 جاده سامان قرار دارد.

انتهای پیام/ض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار