تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز استکبار جهانی بزرگترین مانع برای هدایت معنوی و الهی انسان معاصر بر روی کره زمین است

استکبار، بزرگترین مانع برای هدایت معنوی انسان معاصر استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، در دیدار با جمعی از طلاب مسلط به زبان های خارجی از معاونت امور بین المللی حوزه علمیه قم و جامعة المصطفی العالمیة، با بیان این مطلب که امروز مردم دنیا بیش از هر زمانی تشنه‌ معارف الهی و اسلام ناب محمدی هستند، گفت: امروز مردم مغرب زمین و به ویژه جوانان سخت تشنه معارف الهی هستند و دلیل اینکه مقام معظم رهبری نیز در پیام‌های خود جوانان مغرب زمین را مورد خطاب قرار می‌دهند، فطرت پاک آن هاست.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، رسالت علما و مبلغان دینی را در معرفی و تبیین احکام اسلام و سخنان اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام)، بسیار خطیر ارزیابی و خاطرنشان کرد: با توجه به افتضاهاتی که جریانات سلفی و داعش در جهان به بار آوردند، امروز توجه دنیا به اسلام ناب محمدی و عقلانی تشیع، بسیار افزایش یافته و بسیاری دریافتند، آن راهی که نجات بخش بشریت بوده، اسلام اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری،‌ بر لزوم استفاده از ابزارهای نوین انتقال مفاهیم در عرصه تبلیغ احکام الهی تاکید و تصریح کرد: امروز یکی از ملزومات مهم تبلیغ، آشنایی با زبان‌های مختلف و بهره از ابزارهای نوین است. آشنایی با زبان‌های ملل جهان برای انتقال مفاهیم به مخاطبان امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وی با تاکید بر اینکه تبلیغ به زبان‌ بومی هر ملتی تاثیر کلام را افزایش می‌دهد، رسالت‌ دین اسلام را هدایت تمامی دنیا و ملل مختلف برشمرد و به طلاب توصیه کرد: ضمن همت گماردن به فهم مفاهیم دینی، با انگیزه‌ای والا به فراگیری زبان بپردازید.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود درباره تهذیب نفس و داشتن اخلاص در امور، سخن به میان آورد و گفت: تهذیب نفس، توسل به ائمه هدی(علیهم السلام) و اخلاص در امور، رمز تاثیرگذاری سخن امام راحل(ره)، مقام معظم رهبری(مد‌ظله‌العالی) و بزرگان دین ماست. در عرصه‌های نقش آفرینی در جامعه نیز یکی از زمینه‌های مصون ساز در برابر لغزش‌ها و وسوسه‌های نفسانی تهذیب نفس است.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی از «شرح صدر» به عنوان بالاترین مقام انسانی یاد و تصریح کرد: بنا بر آیات قرآن کریم، خداوند متعال این مقام را به رسول اکرم(ص) عطا فرموده‌اند و این موضوع نشان می‌دهد که مقامی برتر از شرح صدر برای انسان وجود ندارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: «شرح صدر» برای انسان هادی یک ضرورت و مهمترین ابزار برای تبلیغ است که جز در پرتوی عبودیت خداوند متعال و بهره گیری از آموزه‌های اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) حاصل نمی‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی، در پایان طلاب را به فراگیری علم و بهره مندی از بستر ایجاد شده در پرتوی انقلاب اسلامی برای اشاعه احکام دینی سفارش و خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی شرایط مساعدی برای علم افزایی و بصیرت آفرینی ایجاد شده است که جا دارد طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه از این ظرفیت حداکثر استفاده را برای اشاعه، تبیین و تعمیق معارف الهی داشته باشند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین قوامی؛ رئیس اداره همایش‌ها و آموزش‌های بین الملل حوزه‌های علمیه، گزارشی از عملکرد مبلغان زباندان حوزه بین الملل ارائه کرد و با اعلام خبر برگزاری همایش دانش افزایی بین المللی طلاب زباندان در مشهد مقدس، گفت: یکی از مهمترین اهداف برگزاری دوره آموزشی دانش افزایی طلاب در عرصه بین الملل، فرهنگ سازی و ورود طلاب و فضلا به مسائل بین المللی و زمینه سازی تربیت مبلغ در این عرصه‌هاست.

انتهای پیام//


برچسب ها: معنوی ، انسان ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.