به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان در مشهد، مصطفی جعفری ، در چهارمین همایش «برندینگ و نشان تجاری» در مشهد با بیان اینکه در ایران بقای سازمانی وجود ندارد اظهار کرد: در کشور فقط چند شرکت میتوانند قدم به ده سالگی بگذارند و همچنین چند شرکت میتوانند جشن 15 سالگی خود را برگزار کنند.
مشاور و مجری پروژه های استراتژیک با اشاره به اینکه برند سازی در ایران هنوز سنتی است، تصریح کرد: برند سازی فرایندی زمان بر و نیازمند دانش فنی است و رمز موفقیت کمپانی های برجسته دنیا «تفکر استراتژیک» است، [تفکری] که مدت ها به عنوان یک برگ برنده در عرصه های مختلف اقتصادی و اجتماعی دیده می شود.
جعفری با گلایه از نبود مدیریت متحول در برندهای ایرانی افزود: خلاقیت و نوآوری در اکثر مدیران برندهای ما وجود ندارد و این افراد توانایی تشخیص ویژگی های جدید بازار را زودتر از دیگران ندارند.
در ادامه همایش دبیر انجمن صنایع، به موضوع پیوستن کشور به « WTO» اشاره کرد و این اتفاق را از هر زمان دیگری محتمل تر دانست.
«WTO» اختصار نام سازمان تجارت جهانیست، سازمانی بینالمللی که قوانین جهانی تجارت را تنظیم و اختلافات بین اعضا را حل و فصل میکند.
امیر مهدی مرادی درباره ورود به بازار جهانی گفت: موضوع رقابت پذیری، داشتن مزیت رقابتی و ماندگاری در بازار، از مهم ترین مباحث علمی و اقتصادی روز است و برند به عنوان یک مزیت نا مشهود از جمله قابلیتهای واحدهای اقتصادی به شمار می رود.
وی افزود: هویت سازی برند، تصویرسازی برند و ارزش گذاری برند، از موارد اصلی ارزیابی آن میباشند.
انتهای پیام//