مدیر کل امور مرزی وزارت کشور گفت: از این پس مرز «ریمدان» و «پیشین» نیز به مبادی ورودی و خروجی دو کشور اضافه خواهد شد.

مبادی مرزهای رسمی ایران و پاکستان افزایش یافتبه گزارش حوزه وزارت کشور گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ مجید آقابابایی مدیر کل امور مرزی وزارت کشور درباره مرزهای شرقی کشور با پاکستان و افزایش مبادی ورودی و خروجی با کشور همسایه گفت: تنها مرز مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان میرجاوه نام داشت که پوشش 928 کیلومتری مرز مشترک میان دو کشور را انجام می‌داد.

وی ادامه داد: به پیشنهاد وزارت کشور و با تایید دولت، افزایش مرزهای میان دو کشور مورد توجه قرار گرفت و مرزهای ریمدان در چابهار و پیشین در سراوان از این پس به عنوان مرزهای رسمی در کنار میرجاوه فعال خواهد بود.

مدیر کل مرزی وزارت کشور تصریح کرد: تاکنون مبادلات میان تجاری ایران و پاکستان یک میلیارد دلار بوده که دولت در نظر دارد میزان رقم آن را تا پنج میلیارد دلار افزایش دهد و این موضوع مستلزم افزایش مبادی ورودی و خروجی بوده است که این مهم نیز در نظر گرفته شد و مرزهای ریمدان و پیشین اثرگذار خواهد بود.

آقابابایی افزود: ورود و خروج مسافر، ترانزیت کالا و به همراه عبور و مرور خودروهای حامل کالا بخشی از فعالیت‌های سه مرز میان ایران و پاکستان خواهد بود که ثمرات زیادی را به دنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش مبادلات تجاری میان دو کشور، کاهش ورود و خروج کالای قاچاق و گسترش امنیت بخشی از ثمرات بیشتر شدن مبادی ورودی و خروجی مرزهای میان ایران و پاکستان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار