۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی امسال در کشور جذب شده است.

جذب 5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در ایرانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدیرکل سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری ایران گفت: در همایش اقتصادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ملایر اظهار داشت: با توجه به بسترهای فراهم شده سرمایه‌گذاری خارجی در کشور روند افزایشی دارد .

 احمد جمالی افزود: فرآیند سرمایه‌گذاری در کشور بسیار راحت و ساده بوده ، سرمایه‌گذار خارجی با مراجعه به دفاتر سرمایه‌گذاری خارجی در کشور و تکمیل فرم درخواست و مدارک بعد از بررسی به هیئت سرمایه‌گذاری ارائه می‌شود و توسط هیئت سرمایه‌گذاری مصوبه صادر شده و برای صدور مجوز به دفتر وزیر امور اقتصاد و دارایی ارسال می‌شود.

جمالی تصریح کرد: بعد از صدور مجوز سرمایه‌گذار خارجی از همه امکانات، تسهیلات، حقوق و مزایایی که سرمایه‌گذاران داخلی دارند برخوردار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قوانین و مقررات سرمایه‌گذاری خارجی در کشور تهیه و تدوین شده است، اظهار داشت:  نخستین و مهمترین قدم در سرمایه‌گذاری خارجی  شناسایی و  احصاء طرح و پروژه است.

مدیرکل سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری کشور با اشاره به اینکه دومین قدم که  مهمتر از قدم اول است قابلیت عرضه طرح به سرمایه‌گذار داخلی و خارجی است، عنوان کرد: برای ارائه و عرضه یک طرح  باید بتوانیم یک پروژه را بازاریابی و بین‌المللی کنیم .

وی با بیان اینکه  روش تامین منابع مالی طرح‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است، افزود:  روش تامین منابع مالی هر طرح مختص همان طرح است به عنوان مثال  طرح بازیافت انرژی از پسماند و  پروژه احداث هتل از نظر تامین منابع مالی کاملا باهم متفاوت هستند و باید در این زمینه دقت شود.

جمالی با اشاره به فرآیند راحت و ساده حضور سرمایه‌گذار خارجی در کشور اظهار داشت: در این زمینه مشوق‌های مالی  و غیرمالی  از جمله مالیاتی، گمرکی، اعطای تسهیلات، مقوله حل اختلافات برای سرمایه‌گذاران خارجی، ارائه ویزای اقامت و کاری برای سرمایه‌گذار، خانواده، سهامداران و  تمامی کارکنان مرتبط با طرح  به سرمایه‌گذار آن اعطا می‌شود.

مدیرکل سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر  در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی  در کشور هیچگونه مشکلی وجود ندارد، افزود: طی 3 و 4 ماه اخیر حجم گسترده‌ای  از هیئت‌های سرمایه‌گذاری خارجی وارد کشور شده  است.

جمالی عنوان کرد: با توجه به تحولات بعد از برجام و ایجاد فضای مناسب در کشور حجم سرمایه‌گذاری خارجی در سال 95 بیش از 5 میلیارد دلار بوده است.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید و در زمان پس از اجرای برجام استقبال خوبی از بخش‌های اقتصادی شده  و در حال حاضر نیز روند بسیار مطلوب است، گفت:  در ماه‌های آتی نیز شاهد روند رو به رشد و افزایشی در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی و اقتصادی کشور خواهیم بود.

جمالی بیان کرد: حوزه سرمایه‌گذاری خارجی نسبت به دولت‌های گذشته روند افزایشی  داشته و در حال حاضر برای نقل و انتقال منابع مادی نیز هیچگونه مشکلی در این حوزه وجود ندارد .

وی با بیان اینکه همایش‌ها و سمینارهای معمولا در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود، افزود: برگزاری همایش سرمایه‌گذاری در یک شهرستان برای اولین بار است و این نشان از  هماهنگی  وحدت، مدیریت و توانمندی مجموعه مدیران و مسئولان  و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالای ملایر است .

جمالی بیان کرد: دفاتر خدمات سرمایه‌گذاری بعد از مرکز در مراکز استان‌ها تشکیل می‌شود، گفت: مسئولیت اصلی این مرکز تسهیل امور هماهنگی و سرمایه‌گذاری در استان‌ها و راهنمایی سرمایه‌گذاران و اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

وی برگزاری این همایش  را فرصتی مطلوب برای آشنایی با ظرفیت‌ها و طرح‌های سرمایه‌گذاری ملایر برشمرد و افزود:  اگر اطلاعات دقیق این 20 طرح ارائه شده شهرستان به طور کامل و دقیق  ارائه شود  قطعا هماهنگی‌های لازم با دفتر سرمایه‌گذاری  کشور و استان جهت معرفی  به سرمایه‌گذاران و هدایت آنها برای سرمایه‌گذاری در شهرستان ملایر انجام خواهد شد.

مدیرکل سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری کشور با بیان اینکه  امروز بسترهای قانونی برای سرمایه‌گذاری خارجی در کشور فراهم است ، تاکید کرد: مدیران و مسئولان کشوری ، استانی و شهرستانی موظفند ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را شناسایی، تدوین و تهیه کنند.

انتهای پیام/ ا


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار