راهپیمایی گسترده مردم یمن در حمایت از شورای عالی سیاسی این کشور، صبح امروز شنبه در صنعا آغاز شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ،  به نقل از شبکه خبری المیادین، صنعا، پایتخت یمن از ساعت‌های اولیه صبح امروز (شنبه) شاهد حضور هزاران نفر از مردم و تجمع در میدان "سبعین" در حمایت از شورای عالی سیاسی این کشور بوده است.

این راهپیمایی گسترده‌ با هدف حمایت از تشکیل شورای عالی سیاسی یمن، بمنظور اداره امور کشور  و کسب رای اعتماد مجلس صورت گرفته است.

افراد بسیاری به دعوت کمیته عالی فعالیت‌های مردمی یمن و احزاب و گروه‌های مختلف از دیروز در میدان سبعین حضور داشته‌اند و با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون" وطن سرونشت خود را تعیین کرد" و " ارتش و نظام افتخار ما و عنوان استقامت ماست" به حمایت و تایید شورای عالی سیاسی می‌پردازند.

 در این تجمع، برخی از اعضای شورای عالی سیاسی و احزاب سیاسی مورد تایید کنفرانس مردمی و جنبش انصارالله سخنرانی کردند.

صالح صماد، رئیس شورای عالی سیاسی،  در سخنرانی خود گفت: شورای سیاسی بمنظور پاسخگویی به خواست و منافع مردم یمن  و جلوگیری از نفوذ دشمنان بر سرکار آمده است و این شورا تمام چالش‌ها را به پایان خواهد رساند.

صمام در ادامه افزود: برخی از دولت‌ها رای مردم را به رسمیت نمی‌شناسند، که خود شایسته احترام نیستند و روزی مواخذه خواهند شد. وی تاکید کرد: نیروهای دشمنان باید بدانند، معادله جدیدی در یمن صورت گرفته است که مردم در راس به وجود آمدن آن بوده‌اند.

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد: همزمان با این راهپیمایی، ائتلاف سعودی حملاتی هوایی در مناطقی نزدیک میدان سبعین داشته است و ناظران بر این باورند که این پرواز بمنظور جلوگیری از مشارکت شهروندان است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار