براساس پیش بینی ها بیش از 50 درصد گوشی های هوشمند تا سال 2017 به حسگر اثر انگشت مجهز میشوند.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛حسگر های اثر انگشت یکی از قابلیت هایی است که تولید کنندگان گوشی های هوشمند در حال استفاده هر چه بیشتر از آن برای تولیدات خود هستند . پیش بینی میشود در سال 2017 بیش از 50 درصد از گوشی های تولید شده به این قابلیت مجهز شوند . البته این اقدام مورد استقبال کاربران نیز قرار گرفته است.

حسگر اثر انگشت ؛ قابلیت اکثر گوشی های هوشمند تا سال 2017
در سال جاری (2016) حدود 40 درصد گوشی های تولید شده نیز دارای قابلیت حسگر اثر انگشت هستند.

این افزایش تقاضا یا حتی میتوان گفت  سوق دادن کاربران به سمت سنسور اثر انگشت از چند سال قبل آغاز شده و در حال افزایش است به طوری که در سال 2015  نیز 20 درصد گوشی های هوشمند دارای این حسگر بودند.

با توجه به  گسترش روز افزون  استفاده از این سنسور و حتی نرم افزار هایی که بر اساس این قابلیت در حال انتشار هستند مانند پرداخت های امن بانکی و امثال آن انتظار میرود در آینده نه چندان دور اکثر قریب به اتفاق گوشی های هوشمند مجهز به این قابلیت شوند.



با بالا رفتن تقاضا شاهد حضور پررنگ‌تر سازندگان نیز خواهیم بود و وجود تعداد بیشتر کمپانی‌هایی که حسگر اسکنر اثر انگشت تولید می‌کنند قطعاً می‌تواند بازار رقابت را برای سازندگان سخت‌تر کند.

در پی افزایش تقاضا برای سنسور های اثر انگشت ، تولید کنندگان چینی و تایوانی وارد رقابت فشرده ای شده اند به طوری که هر واحد سنسور به قیمت حدود 3 دلار در قرارداد های فروش این شرکت ها رسیده است.

یکی از بازار های مهم که توجه تولید کنندگان گوشی هوشمند را برای افزایش فروش خود به شدت جلب میکند بازار کشور چین است که بر اساس آخرین آمار ها میزان فروش گوش های  هوشمند در سال 2016 به رقم شگفت انگیز 500 میلیون خواهد رسید. بر همین اساس تولید کنندگان گوشی هوشمند بیشتر فعالیت شان را به این بازار معطوف کرده اند.


منبع : digitimes

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار