معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه میانه از بهره برداری 53 طرح عمرانی با 797 میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛شکری بااشاره به اینکه در یک سال گذشته پنج هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی در این شهرستان هزینه شده است گفت:2 هزار و 400 میلیارد ریال از این اعتبار برای طرح های مشترک و ملی و 2 هزار و 600 میلیارد ریال نیز به صورت اختصاصی در طرح های عمرانی شهرستان هزینه شده است.

شکری با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در بخش های مختلف و برخورداری 100 روستای شهرستان از نعمت گاز تا ابتدای سال 1394 شمسی افزود: در اواخر سال گذشته این تعداد به 180 روستا رسید.

وی گفت: در سال جاری به 80 روستای دیگر با 180 میلیارد ریال اعتبار گازرسانی می شود و تا آخر سال 1396 شمسی نیز تمامی روستاهای بالای 20 خانوار میانه از نعمت گاز برخوردار می شوند. 

فرماندار ویژه میانه با اشاره به تاکید دولت تدبیر و امید بر ضرورت آبرسانی به تمام روستاهای شهرستان گفت: طرح های مختلفی از قبیل برق رسانی، آب و فاضلاب و طرح های هادی در روستاها در حال اجراست.

وی به وجود 400 روستا در شهرستان و 17 درصد راه های مواصلاتی استان در شهرستان میانه اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 50 درصد از اعتبارات راه های روستایی استان به این شهرستان اختصاص یافت و در پی آن در زمان حاضر 230 کیلومتر از راه های روستایی در دست احداث است. شکری در ادامه به اعتبار یک هزار و 950 میلیارد ریالی شهرستان در سال جاری اشاره کرد و افزود: از طرح های مهم در دست اجرای شهرستان می توان به پروژه آب شرب و اجرای آن توسط بخش خصوصی با اعتبار 600 میلیارد ریال اشاره کرد.

وی گفت: در قالب این طرح با اجرای 25 کیلومتر خط انتقال تا 20 ماه آینده شاهد برخورداری مردم میانه از آب سد گرمی چای خواهیم بود.

وی چهار بانده کردن جاده ارتباطی میانه - سرچم را از دیگر طرح های در دست اجرا عنوان کرد و افزود: 11 کیلومتر از این طرح با 370 میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست.

وی گفت: جاده میانه - فیروزآباد با 40 میلیارد ریال اعتبار سال گذشته و 35 میلیارد ریال اعتبار سال جاری، جاده آرموداق- نیر با 10 میلیارد ریال اعتبار و روکش آسفالت و بهسازی جاده میانه- تبریز به طول 8 کیلومتر با 130 میلیارد ریال از دیگر طرح های در دست اجرای شهرستان طی امسال است.

شکری اضافه کرد: پروژه راه آهن میانه - تبریز نیز در حوزه میانه فعال بوده و رو به اتمام است که امیدواریم با تکمیل مراحل اجرایی از طرف تبریز نیز شاهد بهره برداری مردم از این طرح باشیم.

فرماندار ویژه میانه با بیان اینکه در شهرستان میانه 131 واحد تولیدی صنعتی و 115 واحد تولیدی کشاورزی وجود دارد، افزود: در راستای رفع مشکلات این واحدها و بخشودگی جرائم آنان توافقاتی انجام شده و 163 واحد برای بهره مندی از تسهیلات به بانک ها معرفی شده است.

شکری از پرداخت بیش از 170 میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی از سوی اداراتی چون کمیته امداد امام (ره)، بهزیستی، بسیج سازندگی، صندوق کارآفرینی امید در سال جاری خبرداد و افزود: طی سال گذشته و امسال برای 2 هزار و 33 نفر در این شهرستان اشتغالزایی شده و با اتمام طرح احیای فولاد به زودی این تعداد افزایش می یابد. 

فرماندار میانه از تسهیلات ویژه دولت برای مشارکت های مردمی در راستای توسعه روستایی و شهری خبر داد و افزود: در 2 هزار و 700 هکتار از اراضی پایاب سد آیدوغموش آبیاری قطره ای و بارانی انجام یافته که در سال جاری یکهزار و 200 هکتار از طریق دولت و 2 هزار هکتار نیز از طریق بانک زمین و با مشارکت اهالی به اجرا خواهد رسید.

وی گفت: همزمان با هفته دولت نیروگاه بادی آقکند با 3 هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار برای تولید 50 مگاوات برق توسط بخش خصوصی کلنگ زنی می شود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.