خبرگزاری اسپوتنیک در مطلبی به بررسی اتحاد تهران، پکن و مسکو و مشکلات آن برای آمریکا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک در مطلبی نوشت: چین اعلام کرده است کمک‌های انسان‌دوستانه خود را به مردم سوریه افزایش خواهد داد. این کشور همچنین اعلام کرده است به نیروهای ارتش سوریه آموزش‌های نظامی بیشتری ارائه خواهد داد. رسانه‌های آمریکایی این مسئله را مشکل بزرگی برای آمریکا می‌دانند.

وب‌سایت خبری آمریکایی "فیسکال نیوز" در یک مطلب نوشت: "جنگ چند جانبه سوریه بسیار پیچیده شده است. حال، افزایش نقش چین در این جنگ، بر پیچیدگی این موضوع می‌افزاید." 

این وب‌سایت همچنین به برخواستن جنگنده‌های روس از پایگاه هوایی ایرانی برای مبارزه با داعش اشاره کرده است. فیسکال نیوز در یک مقاله نوشت: "این دو رویداد برای سیاست خارجی دولت آمریکا مشکل بزرگی به حساب می‌آید. 3 کشوری که بیشترین مقاومت را در برابر آمریکا داشته اند، برای کمک به یک کشور که آمریکا را با مشکلاتی در منطقه روبرو کرده بود، در حال متحد شدن هستند."

نیویورک تایمز نیز این نگرش را در گزارش‌هایش بازتاب داده است. این روزنامه نوشته است اکنون روسیه توانایی حمله به هر نقطه ای در منطقه را دارد. این مسئله به روسیه قدرت زیادی می‌بخشد. این روزنامه همچنین اذعان کرده است پرواز جنگنده‌های روس از ایران به جای مسکو، اهمیتی نظامی دارد. این مسئله می‌تواند به مرور زمان به وقوع یک جنگ هوایی در منطقه بی‌انجامد.

اهداف آمریکا و روسیه، شکست داعش در سوریه است. اما این دو کشور در جبهه‌های مختلفی در حال مبارزه هستند. روز چهارشنبه، سرگئی لاوروف – وزیر امور خارجه روسیه – گفت آمریکا قادر به تشخیص داعش و گروه‌های مخالف دولت بشار اسد نبوده است. وی افزود: "متاسفانه شرکای ما تایید کردند توانایی این امر را نداشته اند. اما ما این موضوع را بزرگ جلوه نخواهیم داد. حال، ما می‌توانیم همکاری‌های هماهنگ شده‌تر و کارآمدتری در مبارزه با تروریست‌ها داشته باشیم."

در ادامه این مطلب آمده است: هنگامی که دولت و نیروهای نظامی سوریه با کمک روسیه توانستند در مبارزه با گروه‌های تروریستی پیشرفت کنند، آمریکایی‌ها روش‌های غیر قابل قبولی را در پیش گرفتند و درخواست کردند مبارزه با تروریست‌ها متوقف شود. جان کری -- وزیر امور خارجه آمریکا -- به عنوان یکی از مفاد آتش بسی که در روز 22 فوریه (3 اسفند 1394) حاصل شد، تعهد کرد آمریکا میان گروه‌های تروریستی و مخالفان میانه‌رو دولت سوریه اختلاف قائل شود. اما نتیجه متفاوت بود.

یکی از نکات اصلی در مذاکرات آتش‌بس میان آمریکا و روسیه این بود که گروه‌های مخالف دولتی که به وسیله سازمان سیا پشتیبانی می‌شوند با جبهه النصره همکاری نزدیکی دارند.

سال گذشته، رابرت فورد -- سفیر آمریکا در سوریه – گفت:" دولت اوباما مدت زیادی به اقدامات جبهه النصره توجه نکرد. در این مدت، گروه‌های مسلح – که برخی از آن‌ها به وسیله آمریکا حمایت می‌شدند – در انجام ماموریت‌های نظامی علیه دولت سوریه با یکدیگر هماهنگ شدند."

اکنون این گروه‌ها که به تسلیحات آمریکایی دسترسی دارند، مانع بزرگی برای مذاکرات آتی صلح سوریه که در ژنو برگزار خواهد شد، هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۷:۵۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
مانع بزرگ کل دنیا آمریکا هست
اگر آمریکا نباشه داعش هم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
هدف امریکا شکست داعش نیست بلکه ناامن بودن منطقه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
دوران قتل ها و کشتار ها و خونخواری ها و زورگویی های صهیونیسم ها و فراماسون ها ی (همیشه در بند) مخصوصا امریکا سر اومده . زمان ظهور نزدیک است . انشاالله
آخرین اخبار