طرح نوسازی و تعمیر ناوگان حمل و نقل پالایشگاه آبادان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛نشست تعدادی از شرکت‌های سازنده قطعات یدکی و تعمیرکاران ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین کشور با مهندسان و رؤسای شرکت پالایش نفت آبادان به منظور بازسازی و تجهیز ناوگان اداره حمل و نقل برگزار شد.

این نشست میان رؤسای اداره های نگهداری و تعمیرات، تعمیرات و عملیات حمل و نقل با هدف بحث و تبادل نظر در زمینه چگونگی تعمیرات و راه‌اندازی ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین اداره حمل و نقل پالایشگاه آبادان و دستیابی به راهکارهای مناسب برگزار شد.

پیاده‌سازی مدیریت یکپارچه همگام با افزایش بهره‌برداری مطلوب و نیز کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی در راستای اقتصاد مقاومتی از دیگر اهداف اجرای طرح نوسازی و تعمیر ناوگان سنگین و نیمه‌سنگین شرکت پالایش نفت آبادان به شمار می‌رود.

پالایشگاه نفت آبادان، بزرگترین پالایشگاه ایران است که در شهر آبادان، استان خوزستان قرار دارد. ساخت این پالایشگاه در سال ۱۲۹۱ ه. ش به پایان رسید و تا آغاز جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۵۹ بزرگترین پالایشگاه دنیا با ظرفیت تصفیه ۶۲۸ هزار بشکه در روز بود.

این پالایشگاه تا سال ۱۹۷۳ به دست شرکت‌های نفتی خارجی اداره می‌شد تا این‌که در این سال به شرکت ملی نفت ایران تحویل داده است.

پالایشگاه آبادان بوسیله خطوط لوله به چند میدان نفتی و بندر ماهشهر متصل شده است.

 خط لوله‌ای هم از آبادان به سمت تهران می‌آید و سپس در طول مرزهای شمالی کشور از مشهد تا تبریز ادامه دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.