اهواز،

اجرای 16 طرح در مناطق عشایری دزفول

16 طرح با اعتباري افزون بر 9 ميليارد ريال در مناطق عشايري دزفول اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  رئيس اداره امور عشاير دزفول گفت: اين طرح ها شامل 15 طرح آبرساني و يک طرح راهسازي است که در بخش هاي سردشت و شهيون دزفول اجرا شده اند.

محسن پورفرخي افزود: طرح آبرساني شامل 13 کيلومتر لوله کشي فلزي گالوانيزه  و طرح راهسازي شامل شن ريزي مسير روستاي دارخلک مي باشد.

وي به ديگر طرح هاي اجرا شده در مناطق عشايري دزفول اشاره و تصريح کرد: مسير پل کول مهمترين محل عبور عشاير دزفول محسوب مي شود که پس از 20 سال با تلاش فراوان و تخصيص اعتبار با 2 هزار و 200 متر مسير شکافي در دست اجراست.

رئيس اداره امور عشاير دزفول افزود: اين طرح از 14 ماه پيش آغاز شده و طبق برنامه ريزي انجام شده 10 ماه ديگر بهره برداري خواهد شد.

پورفرخي با اشاره به اينکه پل کول 170 کيلومتر با دزفول فاصله دارد گفت: براي مسير شکافي اين جاده در سه مرحله عمليات انفجار در کوهستان انجام شد.

وي عنوان کرد: براي بازديد از وضعيت منطقه و بررسي پروژه 900 کيلومتر پيمايش با خودرو و 48 کيلومتر پياده روي در چندماه اخير توسط کارکنان اداره امور عشاير دزفول و مدير کل امور عشاير خوزستان انجام شده است .

جمعيت عشايري دزفول چهار هزار خانوار با جمعيتي بالغ بر 30 هزار نفر مي باشد.


انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.