رئیس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان گفت: مساجد را زمینه ساز جهاد فرهنگی عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی،  با اشاره به روز جهانی مساجد اظهار داشت: در جهان اسلام یک روز به نام روز جهانی مسجد نامگذاری شده و بهانه این نامگذاری این است که جهان اسلام بر مشترکات و ظرفیت های وحدت آفرین تمرکز نماید.

وی با بیان اینکه «21 آگوست» سالروز جنایت صهیونیست ها در جسارت بی‌شرمانه به آتش کشیدن مسجد الاقصی است، ادامه داد: یکی از نتایج شیرین این نامگذاری این است که بهانه‌ای خوب برای فرهنگ‌سازی و ایجاد وحدت و دوری و اجتناب از تفرقه در جهان اسلام است.

حجت الاسلام معتمدی افزود: در شرایطی که رژیم کودک‌ کش صهیونیستی دست به کشتار مسلمانان مظلوم و تخریب اماکن مقدس فلسطین زده و قریب به ٢٠٠ مسجد را تخریب کرده است، لزوم همبستگی با مردم حماسه‏ ساز غزه بیش از گذشته احساس می‏‌شود.


رئیس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان با اشاره به نقش مسجد در اجتماع تصریح کرد: مسجد می تواند افرادی را با روحیه اقتصاد مقاومتی تربیت کند که در هر شرایط مصلحت اسلام را در نظر می گیرند.


وی ادامه داد: تربیت نیروی انسانی کارآمد، مومن و متعهد از اولین کارکردهای مساجد است که امروزه به آن بسیار نیازمندیم.

 

وی با بیان اینکه مهم ترین جهاد در اسلام جهاد فرهنگی است، گفت: مسجد زمینه را برای این جهاد مهم، آماده می نماید تا افراد بتوانند در جامعه با شبیخون فرهنگی دشمنان مبارزه کنند و کانون های فرهنگی هنری مساجد در این زمینه پیشرو بوده و هستند.

 


حجت‌الاسلام معتمدی اظهار داشت: مسجد، نگهدارنده نسل جوان در برابر آسیب ها و آفت های اخلاقی است و اگر ضعفی در جامعه وجود دارد، نشان می دهد که ما از ظرفیت مساجد به خوبی استفاده نکرده ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.