درایران حدود 500 رقم خرما وجود دارد که تقریبا100 رقم آن در خوزستان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،حاج جاسم حزباوی، کشاورز نخل کار کارونی حدودا 60 سالی است که مشغول کشت نخل است و این کار را میراث پدر می داند.

نخل، میراث پدر
می گوید کار در نخلستان ساعت مشخصی ندارد هر روز باید در نخلستان بود و نخل ها را هرس کرد تا از بین نروند اما علاقه زیاد، سختی کار را برایش بی معنا کرده است.

روزهای تعطیل فرزندان و نوه هایش برای کمک به نخلستان می آیند تا اینجا هم کمکی به او کرده باشند و هم از کارگروهی و کنار هم بودن لذت ببرند.

نخل، میراث پدر

میانگین برداشت از هر نخل را 60 کیلو می داند که امسال با توجه به بارندگی های خوبی که صورت گرفت محصول پربارتر و مرغوبت تر شده است.

اما این کشاورز نمونه خوزستانی گلایه هایی و گفت: پول بیمه سال گذشته پرداخت نشده که این امر باعث متضرر شدن کشاورزان شده است همچنین قیمت خرما در سال 94 نسبت به سال های قبل کمتر بود که مسئولان باید رسیدگی کنند.

در این رابطه مدیر جهادکشاورزی کارون بیان کرد: در مورد پرداخت بیمه باید گفت  دست ما کوتاه و خرما بر نخیل!  اما برای قیمت گذاری خرما در سال جاری جلسه ای برگزار می گردد تا قیمت توافقی تصویب شود.

صیاحی اظهار داشت : تسطح نخیلات خوزستان 2700هکتار است که خرمای استان پس از بسته بندی به کشورهای ترکیه، انگلیس، کاندا، عراق، و افغانستان صادر می گردد.

نخل، میراث پدر
حال با وجود همه سختی ها و مشکلات حاج جاسم می خواهد نخلستان داری را برای فرزندانش به ارث بگذارد و فرزندانش همچون نخل ها سربلند باشند ازمیراث پدر.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.