پزشک کوهستان برای جلوگیری از وقوع حادثه دستورالعمل هایی را ارائه داد.

حمید مساعدیان پزشک کوهستان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان :در مسیر غربی دماوند بعد از خروج از جانپناه سیمرغ معمولاً به دو طریق میتوان به قله دست یافت:
 
۱-با انتخاب مسیر سمت راست که مسیر کوتاهتر و پرشیب و سنگی بوده و چنانچه گروهای زیادی درمسیر باشند بخصوص در بازگشت که افراد خسته هستند و ضربه پایشان چکشی است و همچنین بعدازظهر که یخ میان سنگ ها آب می شود امکان رها شدن سنگ تقریباً قطعی است و بخاطر سرعت سنگ و ناهموار بودن مسیر فرار نیز بسیار سخت است.

 سال قبل شاهد برخورد سنگ بصورت دختر جوانی بودم که وی را به سختی مجروح کرد، دو هفته قبل هم شاهد برخورد و شکستن پاشنه پای مرد جوانی بودم.

۲-با انتخاب مسیر سمت چپ پیشنهاد می شود دوستان همنورد در صورت شلوغ بودن رخ غربی در نهایت احتیاط مسیر مناسب را انتخاب و در بازگشت دقت کافی در قدم گذاری به خرج دهند، این مسیر طولانی تر بوده و خطر ریزش سنگ در آن کمتر بوده پس امن است.

وی تصریح کرد: توصیه هایی که در این مورد ارائه می شود را کوهنوردان جدی بگیرند تا دیگر شاهد حوادث ناگوار در این مسیر و دیگر راههای دماوند نباشیم.

مساعدیان در خصوص درگذشت پیام بنی هاشمی خاطر نشان کرد: پیام بنی هاشمی که از اعضای قوی، قدیمی و پیشکسوتان امداد کوهستان بود روز 29 مرداد سال جاری در حادثه ای تلخ ما را تنها گذاشت، آن مرحوم مربی کمکهای اولیه – امداد کوهستان و از اعضای تیم ملی رفتینگ ایران بود و با از دست رففتن وی شوک دیگری به جامعه ی کوهنوردی وارد شد.



انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار