معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر عدم کمبود سرم های درمانی از دیالیز روزانه 300 الی 400 نفر به طور میانگین در مراکز درمانی این دانشگاه خبر داد.

رضا پایداری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ضمن اظهار بی اطلاعی در خصوص کمبود سرم در مراکز درمانی ،اظهار داشت : با توجه به این عدم کمبود در حال حاضر به طور میانگین روزانه حداقل  بین 300 الی 400 نفر در 10 بیمارستان این دانشگاه بدون کمبود تجهیزات درمانی و دارویی در حال دریافت خدمات دیالزی هستند .

وی همچنین با اشاره به افزایش 30 تخت دیالیزی از سال گذشته تاکنون ؛گفت : از سوی دیگر بخش‌های جدید بیمارستان رباط کریم شامل ام. آر. آی و بخش  دیالیز با بیش از 20 تخت دیالیز جدید و تخصصی آماده راه اندازی شده که منتظر افتتاح رسمی آن هستیم .

پایداری همچنین تصریح کرد : آنچه که در خصوص کمبود سرم و احتمال تعطیلی بخش های دیالیزی مطرح است حداقل تاکنون در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران به علت تامین نیاز های دارویی و درمانی به‌ویژه سرم ها به صورت ذخایر 2 الی 3 ماهه  اتفاق نیافتاده وبه طور کلی مشکلی از نظر تامین دارو نداریم .

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه با تامین تخت های دیالیزی بر اساس نیاز هر یک از مراکز درمانی دانشگاهی، فعلا تخت جدید دیگری اضافه نمی شود.

پایداری گفت : هم اکنون در راستای تحقق طرح تحول سلامت 40 پروژه در قالب، کلینیک های ویژه، ام. دی ،آر. اورژانس ، تخت‌های سلامت  در دست اجرا قرار گرفته است .

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار