قادر علیپور گفت: این شهرستان با برخورداری از 55 هکتار زمین زیر کشت سبزی، رتبه نخست تولید انواع سبزیجات باکیفیت را در بین شهرستان های آذربایجان غربی دارد.

به گزارش   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلماس افزود: سالانه افزون بر سه هزار تن سبزی از مزارع سلماس تولید می شود که علاوه بر بازار مصرف این شهرستان، به دیگر نقاط استان و شهرهای آذربایجان شرقی نیز عرضه می شود.

وی اظهار کرد: حدود چهار درصد از زمین های مستعد زراعی شهرستان سلماس به کشت انواع سبزیجات برگی و غده ای از جمله تره، جعفری، گشنیز، شوید، شنبلیله، نعناع، ریحان، اسفناج، کرفس، کلم، تربچه و ترب اختصاص دارد.

وی بیان کرد: کشت و برداشت سبزی به دلیل اقلیم مناسب و خاک غنی روستاهای سلماس از اوایل فروردین ماه تا پایان شهریور انجام می شود به طوری که بخش عمده نیاز مردم استان به سبزی از طریق کشاورزان این شهرستان در حال تامین است.

مدیر جهاد کشاورزی سلماس تهیه و تامین انواع بذر اصلاح شده، تامین انواع کودهای شیمیایی، برگزاری دوره های آموزشی، توصیه های فنی کارشناسان واحد زراعت و به کارگیری یک کارشناس به عنوان ناظر سبزی و صیفی برای هر کشاورز را از جمله خدمات ارائه شده به سبزی کاران از سوی این مجموعه عنوان کرد.

علیپور افزود: با توجه به درآمد بالای تولید سبزی و بازار پسندی محصول کشاورزان سلماس، سطح زیر کشت انواع سبزیجات در این شهرستان سال به سال در حال افزایش است.

کار کاشت، داشت و برداشت انواع سبزیجات در شهرستان سلماس برای 600 نفر به صورت مستقیم و برای حدود سه هزار نفر به صورت غیرمستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است.

روستای باغچه جیک در 15 کیلومتری شهر سلماس عمده منطقه کشت سبزی در سلماس است که متاسفانه به رغم تولید بالا، سبزی مرغوب منطقه فاقد واحد بسته بندی سبزی بوده و جا دارد مسئولان سلماس در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل توجه خاص به این مشکل روستائیان داشته باشند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.