استاندار خراسان رضوی گفت: دولت نسبت به اجرا و تحقق منویات رهبرانقلاب هم تقید شرعی دارد و هم حریص است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد افزود: برخی اصرار دارند دولت را به نوعی بی توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری جلوه دهند که تهمتی بزرگ و اشتباهی راهبردی و استراتژیک است.

وی اظهار داشت: دولت هیچیک از اقدامات و وظایف خود را منوط به انجام و اجرای برجام نکرده و همزمان با پیگیری این موضوع در عرصه سیاست خارجی، سایر امور در حوزه های مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را با جدیت دنبال کرده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در جلسه ی مشترک هیت دولت و استانداران که گفتند در مقابل برخی که می خواهند کشور را دو قطبی و چند قطبی نشان دهند؛ اظهار داشت: دکتر روحانی تاکید داشت که کشوری که یک رهبری و یک قانون اساسی دارد؛ چند قطبی نمی شود؛ از این رو مجددا تاکید می کنم که ما همه تابع رهبر معظم انقلاب اسلامی و قانون اساسی هستیم و هیچ کس نمی تواند ادعا کند این کشور چند قطبی است.

رشیدیان ادامه داد : اگر اشکالات و اختلاف نظری هم نسبت به یک موضوع در حوزه های اجرایی و غیره در بین کارگزاران نظام باشد به مفهوم چند قطبی شدن جامعه نیست که بخواهد موجب طمع دشمنان جمهوری اسلامی نسبت به امکان و فرصت مداخله در مسائل داخلی این ملت و کشور شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ما خود را سربازان ولایت در حوزه اجرایی می دانیم، تصریح کرد: همه ما در جمهوری اسلامی مقید به ارزش های دینی و انقلاب اسلامی و ولایت فقیه هستیم و دولت و مسئولان اجرایی در راستای اجرای منویات و نظرات رهبر انقلاب و برنامه های ارائه شده ی جناب رئیس جمهور به مردم و رای آن ها وفادار و در آن جهت گام بر می دارد.

وی در زمینه برخی ادعاها و سخنان مبنی بر اینکه دولت تمام هم و غم خود را در موضوع برجام گذاشته و از سایر حوزه ها غفلت کرده است هم گفت : این امر واقعیت ندارد زیرا عملکرد دستگاه های دولتی، در اجرا، هیچ کاری را منوط به سرانجام رسیدن برجام نکرده و نخواهند کرد؛ اگر چه تحقق برجام به معنی اجرای بند 12 اقتصاد مقاومتی است.

رشیدیان با اشاره به اقدامات عمرانی و فرهنگی و اجتماعی صورت گرفته در استان گفت: به عنوان مثال در حوزه گازرسانی به روستاها تحول قابل توجهی داریم چنانکه امروز پوشش جمعیت روستایی در بحث گاز از 63 درصد تا آخر سال به 87 درصد خواهد رسید

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد : ما مشروعیت خودمان را از داخل ، از اعتقادات، مبانی دینی، ارزش های ملی و ملت ایران گرفته ایم و اینکه برخی چنین جلوه می دهند که دولت به دنبال مشروعیت از خارج بوده است ، ناشی از ذهنیت غلط این افراد است.

وی ادامه داد : موضوع گسترش روابط خارجی بر اساس سه اصل حکمت، عزت و مصلحت است که از سوی رهبر انقلاب ابلاغ شد و مطابق با بند 12سیاست های اقتصاد مقاومتی در اصلاح روابط بیرونی و خارجی انجام می شود.

رشیدیان در ادامه با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی جنگ نرم در حوزه اقتصادی کشور است؛ گفت : تحقق آن نیازمند بسیج امکانات و همراهی و هماهنگی ها همه دستگاه های اجرایی ، قانون گذاری ، قضایی، ائمه جمعه ، نهادها، بخش خصوصی و مردم به عنوان اصلی ترین بخش در ایجاد یک تحول عظیم در حوزه ی اقتصادی کشور می باشد.

استاندار خراسان رضوی افزود: همراهی ائمه جمعه و نهادهای موثر در مشارکت مردم در این حوزه می تواند پیگیری ها و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی را سرعت بخشد.

وی با بیان اینکه اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی نیازمند تبدیل آن به یک گفتمان عمومی، ایمان، اعتقاد همگانی و مشارکت همه بخش ها و اقشار مردم است، گفت: امروز اجرای این سیاست ها هم یک ضرورت شرعی و هم یک الزام علمی و عقلی و نیز یک ضرورت و وظیفه ی سازمانی بر اساس ابلاغیه های صورت گرفته دولت برای همه می باشد.

وی با تاکید بر اینکه خراسان رضوی در حوزه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی پیشرو بوده است ، گفت : سند اقتصاد مقاومتی استان در سال 93 تهیه، مصوب و ارائه شد و در قالب این طرح، برنامه های سال 93 و 94 به عنوان سال آخر برنامه ی پنجم و پشنهادات مربوطه برای برنامه ششم توسعه نیز ارائه شد.

وی عنوان کرد : در راستای چالاکی و سرعت اجرایی در استان ها برای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی، 93 مورد از اختیارات قابل واگذاری دستگاه های اجرایی مرکزی به واحدهای تابعه در استان ها، در احصا گردید و در جلسه ی مشترک هیات محترم دولت و استانداران ، حدود 40 مورد از این اختیارات توسط دستگاه های اجرایی مربوطه با تصویب هیات دولت به واحدهای اجرایی استانی تفویض شد.

وی تصریح کرد : همچنین طی این مدت 107 مورد هم از قوانین و آئین نامه های مخل با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز شناسایی و به مسئولان مربوطه در دولت و کمیسیون های مجلس شورای اسلامی برای تسهیل فعالیت های تولیدی ارجاع شده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به حجم گسترده پروژه های نیمه تمام باقی مانده از قبل ، برنامه ریزی شد تا بر اساس قانون مصوب و ابلاغی، بخشی از این پروژه ها به بخش خصوصی واگذار و تکمیل شود .

وی گفت: بدین منظور 330 پروژه نیمه تمام قابل واگذاری به بخش خصوصی در استان شناسایی شده و اقدامات لازم برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی به طور خاص در حوزه ی ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی در دست پیگیری است.

وی تهیه و تدوین برنامه عملیاتی اقتصاد مقاومتی استان در سال 94 و شناسایی مسائل و پروژه های راهبردی و مهم استان در راستای پروژه محور کردن اقتصاد مقاومتی را از دیگر اقدامات در این حوزه عنوان کرد.

رشیدیان افزود : بدین منظور 61 پروژه و مساله اساسی در راستای اهداف و سیاست های اقتصاد مقاومتی و 104 پروژه مهم و راهبردی این حوزه در شهرستان ها و 39 پروژه عمرانی علاوه بر پروژه های ملی به دستگاه ها ابلاغ شده و هم اکنون تهیه طرح های اجرایی در قالب مصوبات ستاد فرماندهی کشور در دست انجام است.

وی با اشاره به تشکیل 102 جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تا کنون گفت : طی این جلسات 646 مصوبه برای تعیین تکلیف واحدهای تولیدی مشکل دار صادر و در این راستا برنامه ریزی و اقدام شده است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه استان دارای ظرفیت های اشتغال گسترده ای در حوزه کشاورزی ، صنعت و معدن و گردشگری است ، گفت : بر این اساس سند علمی اشتغال استان با افق چشم انداز 20 ساله تدوین شده تا مسیر کار مشخص باشد و در این راستا سیاست ها و اقدامات گسترده ای صورت گرفته است.

همچنین در این جلسه گزارش مبسوطی از اقدامات استان در حوزه ی حمایت از تولید، صنعت، کشاورزی، دامداری و باغداری و همچنین فعالیت های علمی؛ همکاری، جذب و نزدیکی بخش خصوصی و دانشگاهی و دولت برای شناسایی مشکلات بخش تولید، عارضه یابی و حل آن، ارائه شد.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.