بررسی‌های طرح واحد بین‌الملل دانشگاه آزاد یزد انجام شده و در انتظار تصویب است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یزد؛ رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد به کاهش تعداد دانشجویان این دانشگاه اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر حدود 12 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در واحد یزد مشغول به تحصیل هستند.

معصومه طباطبایی، فعالیت دانشگاه آزاد یزد را به سمت تحصیلات تکمیلی، مقاطع ارشد و دکتری عنوان کرد و گفت: در کل استان یزد، واحد ابرکوه، تفت، بافق، میبد و اشکذر مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه رویکرد دانشگاه آزاد یزد روی آوردن به پژوهش محوری است، تصریح کرد: جهت معرفی آزمایشگاه‌های این دانشگاه به عنوان آزمایشگاه‌های همکار استاندارد، تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل استاندارد یزد منعقد شده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد خاطرنشان کرد: راه‌اندازی واحد بین‌الملل دانشگاه آزاد یزد، از جمله طرح‌هایی است که در این دانشگاه به دنبال ایجاد آن هستیم و در حال حاضر بررسی‌های این طرح انجام شده و در انتظار تصویب می باشد.

طباطبایی به بررسی های انجام شده توسط دانشگاه آزاد یزد و آب و فاضلاب روستایی در زمینه بحث سلامت آب این استان اشاره و بیان کرد:
همچنین نامه‌ای جهت همکاری بین این دانشگاه و سازمان آب و فاضلاب شهری ارسال و مقرر شد که تعاملات و پژوهش‌های کاربردی در زمینه بحث آب یزد نیز انجام شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، حمایت و تقویت طرح‌های دانش‌بنیان را از لازمه‌های رفع معضل بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی   دانست و افزود: در صورت افزایش اعتماد صنعتگران نسبت به دانشگاه‌ها، زمینه جذب بیشتر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به صنایع فراهم می‌شود.

وی گفت: تعداد کل فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد واحد یزد حدود 45 هزار نفر است که در یک سال گذشته تعداد سه هزار نفر از این واحد فارغ‌التحصیل شده‌اند.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.