این روزها کشاورزان گلستانی مشغول جمع آوری گوجه فرنگی هستند و محصول خود را روانه بازارهای بزرگ کشور میکنند به همین جهت خوب است بدانید این محصول قرمز چه فوایدی دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ گوجه فرنگی از لحاظ ارزش غذایی بسیار کم‌کالری و سرشار از ویتامین‌های C و A ، اسیدفولیك یا بتا كاروتن و مقدار كمی ویتامین‌های گروه B شامل B1، B2، B3، B5  و همچنین دارای مواد معدنی مختلف شامل كلسیم، فسفر، پتاسیم، فیبر، سدیم، گوگرد، كمی آهن، مس و روی نیز هست .





۹3 تا ۹۵ درصد  آن را آب و قندهای گلوکز و فروکتوز ۳ تا  ۴ درصد  آن را تشکیل می‌دهند .  گوجه فرنگی از جمله سبزیجات پرخاصیت است كه اگرچه به صورت پخته و رب  در غذا  زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی مصرف آن به صورت خام بسیار مفیدتر است.

گوجه فرنگی گلستان را خام مصرف کنید

چاه کبوتری کارشناس تغذیه میگوید : مصرف گوجه فرنگی به بیماران مبتلا به دردهای مفاصل و همچنین رماتیسم و نقرس توصیه می شود. در ضمن گوجه ‌فرنگی برای رفع مسمومیت‌های مزمن، بالا بودن اوره و چربی خون، درمان یبوست، دفع رسوبات ادراری و صفراوی نیز مفید شناخته شده است.  با توجه به اینكه گوجه فرنگی حاوی ویتامین A است، خوردن آن در تقویت بینایی، سلامت پوست و مخاط‌ها بسیار مؤثر است.

گوجه فرنگی گلستان را خام مصرف کنید

گوجه فرنگی اشتهاآور، برطرف‌كننده ضعف و خستگی، تقویت‌ كننده قلب و دستگاه گردش خون ، فراهم کردن خوابی راحت و بهبود حرکت عضله ها ، افزایش قدرت یادگیری و حافظه است .

گوجه فرنگی گلستان را خام مصرف کنید

 در بعضی از اشخاص هضم گوجه فرنگی با اشكال صورت می گیرد آنهایی كه معده حساس دارند نباید درخوردن گوجه فرنگی افراط كنند  .

گوجه فرنگی گلستان را خام مصرف کنید

سطح زیر کشت گوجه فرنگی در استان 5 هزار و 950 هکتار است و گلستان رتبه 8 کشت گوجه فرنگی در کشور را دارا می باشد.

گوجه فرنگی گلستان را خام مصرف کنید
انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.