بیش از 900 مسجد شهر اصفهان از کمک های شهرداری بهره مند شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،شهردار اصفهان با اشاره به در نظر گرفت اعتباراتی برای رونق‌بخشی به فعالیت‌های مذهبی وحمایت از فعالیت‌های خودجوش فرهنگی گفت: شهرداری اصفهان کمک به هیچ مسجدی را رد نمی‌کند وبه همین منظورکمیته مساعدت به توسعه، تکمیل و تعمیر مساجد شهر اصفهان در معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان تشکیل شده است.

مهدی جمالی‌نژاد افزود: تاکنون در سطح شهر اصفهان یک‌هزار و 100 مسجد شناسایی شده و شهرداری از بیش از 900 مسجد در سطح شهر اصفهان حمایت کرده که البته کمک به این مساجد برای یک بار نبوده و چندین بار به هر مسجد کمک شده است.

وی در ادامه بیان کرد: اولویت‌ فعالیت‌های عمرانی شهرداری در مساجد زیباسازی، نمای بیرونی مسجد، درب و رمپ‌های ورودی، تاسیسات زیرساختی و سرویس‌های بهداشتی است و بر این اساس در بودجه سال 95 شهرداری برای ارائه خدمات و توسعه، تکمیل و تعمیر مساجد شهر اصفهان حدود 7 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

شهردار اصفهان در ادامه با تاکید بر اینکه مساجد بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان از پرداخت عوارض ساخت و نوسازی و تراکم معاف هستند تصریح کرد: در سال جاری شهرداری در نظر دارد با دو میلیارد تومان اعتبار پنج مسجد جدید در مناطقی که سرانه پایین‌تری دارند احداث کند.

جمالی‌نژاد ساخت مراکز فرهنگی شهرداری در کنار مساجد را نیز از برنامه‌های در دستور کار شهرداری در سال جاری عنوان کرد و افزود: از این پس شهرداری هیچ فرهنگسرایی را در محلات اصفهان راه‌اندازی نخواهد کرد مگر اینکه در مجاورت مساجد باشد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار