مصاحبه 50 تن از داوطلبان دکتری آزمون 95 برای ادامه تحصیل در هفت رشته توانبخشی و رفاه اجتماعی ، روزهای 31 مرداد و یکم شهریورماه ، در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار می شود.

سهیلا شهشهانی مدیر امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفت و گو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افزود: وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، مصاحبه برای پذیرش دانشجو در مقطع دکتری رشته های مددکاری ، گفتار درمانی ، کار درمانی ، ارتز و پروتز ( اندام مصنوعی ) ، سالمندشناسی ، مشاوره توانبخشی ، سلامت و رفاه اجتماعی ، برای سال تحصیلی 95- 96  را به دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی سپرده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی از دیگر دانشگاههای علوم پزشکی که پذیرش دانشجوی دکتری در این رشته ها را دارند، بیشتر است ، گفت: با انجام این مصاحبه ساختارمند ، توسط 55 تن از اساتید دانشگاه علوم بهزیستی و دیگر دانشگاههای علوم پزشکی، علاوه بر پذیرش دانشجوی دکتری برای دانشگاه علوم بهزیست ، جهت دیگر دانشگاههای علوم پزشکی نیز پذیرش انجام می شود.

شهشهانی افزود: برخی از اساتید دیگر دانشگاههای علوم پزشکی (منطقه آمایشی ده ) در این آزمون ، همکاری دارند و با ایجاد پنج تا هفت ایستگاه(براساس رشته مربوطه ، متفاوت خواهد بود )، و طرح سئوالات مربوطه ، میزان توانمندی داوطلبان را ارزیابی می کنند.

بگفته مدیر امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، آزمون مصاحبه دکتری 95 ، طی دو روز 31 مرداد و یکم شهریورماه (یکشنبه و دوشنبه هفته آینده)، در دو نوبت صبح و بعداز ظهر =، در پاویون های سه و چهار دانشگاه علوم بهزیستی برگزار می شود.

وی ادامه داد: از میان داوطلبان تحصیل در مقطع دکتری هفت رشته یادشده  که دو برابر ظرفیت اعلام شده می باشند، اسامی قبول شدگان به اندازه ظرفیت دانشگاهها ، به سازمان سنجش وزارت بهداشتاعلام می شود تا سازمان سنجش آن وزارت نیز در موعد مقرر ، نسبت به اعلام عمومی اسامی پذیرفته شدگان اقدام کند.

لازم به ذکر است، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با 22 دپارتمان تخصصی و هشت مرکز تحقیقات ، به تعلیم و تربیت بیش از یک هزار و 800 نیروی متخصص رشته های خاص حوزه های رفاه و سلامت اجتماعی ، سلامت روانی و توانبخشی می پردازد که بیش از 67 درصد آنها در مقاطع تحصیلات تکمیلی، مشغول به تحصیل می باشند.

این دانشگاه که در مجموعه دانشگاههای علوم پزشکی و زیرنظر وزارت بهداشت فعالیت می کند، در برخی از رشته ها به عنوان تنها برگزارکننده دوره های تحصیلات تکمیلی و phd ،  و در تعدادی از آنها ، نخستین مجری دوره های تحصیلات تکمیلی در کشور و حتی کشورهای منطقه شناخته می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.