جشنواره جوان خوارزمی دربخش مدیریت شهری در فرهنگسرای کودک و آینده پایان یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مدیر استعدادهای درخشان و المپیادهای اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم اختتامیه جشنواره جوان خوارزمی بخش مدیریت شهری در فرهنگسرای کودک و آینده گفت: جوانان مجموعه‌ای از استعدادها و خلاقیت‌ها را دارا می‌باشند که موفقیت این جوانان نیازمند حمایت دستگاه‌های اجرایی است.

طیرانی تصریح کرد: اداره استعدادهای درخشان و المپیادهای خراسان رضوی در طرح شهاب به شناسایی و هدایت استعدادهای برتر 17 هزار دانش‌آموز می‌پردازد.

وی افزود: اعضای این طرح بزودی به 35 هزار دانش‌آموز می‌رسد.

دبیر هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی هم در ادامه این مراسم گفت: این جشنواره با حمایت از طراحان و دانش‌آموزان مخترع در راستای اجرایی شدن طرح‌های آنان اقدام به معرفی طرح‌ها به ارگان‌های مربوطه نموده است.

علیرضا ذهبی، با بیان اینکه در اداره استعدادهای درخشان و المپیادها کمیته‌ای با عنوان ارتباط با جامعه و صنعت صادرات خراسان رضوی راه‌اندازی شده؛ گفت: جهت اجرایی شدن طرح‌ها، این کمیته با نهادها و ارگان‌های مربوطه مذاکرات انجام می‌دهد.

وی گفت: این بخش از جشنواره علاوه بر شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های دانش آموزان نخبه، در گام بعدی به پرورش و تقویت این استعدادها می‌پردازد.

دبیر هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی با بیان اینکه طرح‌ها بیشتر در زمینه مکانیک، برق و الکترونیک بوده است هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی طرح‌ها به مدیران شهری در راستای تحقق روحیه پژوهش و نوآوری و خلاقیت در بین دانش‌آموزان عنوان کرد.

ذهبی مهم‌ترین هدف این برنامه را ممانعت از توقف اجرایی شدن طرح‌های خوب و حمایت از اجرایی شدن طرح‌ها تا تولید و عملیاتی شدن آنها بیان کرد و افزود: درگذشته با اتمام جشنواره طرح‌ها و طراحان آن به فراموشی سپرده می‌شد و اینگونه برنامه‌ها خروجی نداشت اما با برگزاری چنین جشنواره‌هایی و حمایت از مخترعان جوان و طرح‌های آنها گامی در جهت اقدام و عمل که از منویات مقام معظم رهبری است برمی‌داریم.

شناسایی خلاقیت جوانان استقلال را برای کشور به ارمغان می‌آورد

مشاور و رییس حوزه شهردار مشهد هم در ادامه این مراسم گفت: با شناسایی خلاقیت و ابتکارات دانش‌آموزان و جوانان که سرشار از شور و اشتیاق‌ هستند، استقلال را برای کشور به ارمغان می‌آوریم.

مجید پیراسته افزود: در بخش خلاقیت‌‌های مدیریت شهری همکاری و تعامل روی داده میان شهرداری و آموزش و پرورش اقدام بسیار خوب و تحسین کننده‌ای است.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم دانش‌آموزان در همه عرصه‌ها رشد همه‌جانبه داشته باشند باید برای این رشد موقعیت خلق کنیم و این جشنواره یک موقعیت خوب رشد دهنده است که همه تفاوت‌های فردی و نیازهای متفاوت دانش‌آموزان را پوشش می‌دهد.

مشاور و رییس حوزه شهردار با اشاره به اینکه دانش‌آموزان مانند معادن غنی هستند که باید استخراج شوند؛ افزود: چراکه اگر ما به آنها توجه نکنیم دیگران به سمت استعدادهای آنان می‌روند.

در این مراسم مشاور شهردار و رییس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد نیز گفت: به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل تمدن اسلامی و ترویج فرهنگ اسلامی-ایرانی مراسم اختتامیه و داوری جشنواره جوان خوارزمی بخش ویژه مدیریت شهری توسط گروه مشاوران جوان با مشاركت اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی برگزار شد.

هادی قاسم‌پور، هر دانش‌آموز را به عنوان سفیری جهت انتقال حقوق ارزش‌ها و آموزش‌های شهروندی به درون خانواده دانست و تصریح کرد: اگر این سفیران با دلگرمی و مشارکت واقعی و مؤثر در برنامه‌ریزی و مدیریت شهری بکارگیری شوند، علاوه بر بهره‌مندی از توانمندی‌ها و تفکر خلاق آنان، بخشی از آسیب‌شناسی زندگی شهروندی به تدریج ترمیم خواهد شد.

مشاور شهردار در امور جوانان اظهار کرد: در این بخش از جشنواره علاوه بر شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های دانش آموزان نخبه، به پرورش و تقویت این استعدادها نیز می‌پردازد.

قاسم‌پور تصریح کرد: تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر شناسایی، توجه به خلاقیت و نوآوری در توسعه‌ی فرهنگ زیارت و میزبانی از زائران، حساس‌سازی، آشناسازی و توانمندسازی دانش‌آموزان در عرصه مدیریت شهری و افزایش سرمایه اجتماعی مدیریت شهری از اهداف جشنواره جوان خوارزمی بخش ویژه مدیریت شهری بود.

وی به حضور تیم‌ها در کارگاه آموزش بوم نوآوری سازمانی اشاره کرد و افزود: همچنین در اردوی دو روزه، 25 تیم پذیرفته شده در دور میزها مستقر شده و به کمک منتورها ایده خود را تکمیل نمودند.

گفتنی است: 25 تیم با ارایه طرح‌های خود و داوری مدیران شهری و مدیران اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی به رقابت با یکدیگر پرداختند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.