مشاور وزير كشور گفت: سیاست‌ها و چانه‌زنی‌های سیاسی برای جذب منابع در کشور بر نابرابری توسعه دامن زده است.

چانه‌زنی سیاسی بر نابرابری توسعه در کشور دامن زده استبه گزارش خبرنگار وزارت کشور گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا محبوبی مشاور وزير كشور و معاون مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور در نشست با اعضای کمیسیون پیوست نگاری فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی که در روز دوشنبه (1 شهریور ماه ) برگزار شد، با اشاره به اقدامات شورای اجتماعی وزارت کشور، گفت: اعضای این شورا در سال 92 گزارشی از وضعیت اجتماعی و فرهنگی کشور تنظیم کرده و تقدیم مقام معظم رهبری کرده‌اند، امروز نیز در راستای تنظیم گزارشی برای ارائه به مقام معظم رهبری هستند.

وی با بیان اینکه در تنظیم این گزارش‌ها از چهار منابع استفاده می‌شود، تصریح کرد: یکی از این منابع‌ داده‌های ثبتی موجود در کشور بوده که در مرکز آمار وجود دارد. بخش دیگر منابع پیمایش‌هایی است که وزارت کشور و وزارت ارشاد برای شناخت وضعیت اجتماعی کشور انجام داده‌اند.

محبوبی تصریح کرد: در این راستا بخش دیگری از منابع گزارش‌های رسمی است که از سوی دستگاه ذیربط کشور استعلام شده است که از جمله آنها آمار زندانیان، خودکشی‌ها، طلاق، ازدواج، پرونده‌های قضایی و تصادفات جاده‌ای است همچنین تحلیل نخبگی با تعامل اساتید حوزه و دانشگاه نیز یکی دیگراز منابع قابل دسترسی ماست.

معاون مرکز امور اجتماعی وزارت کشور با بیان اینکه در طول یک سال گذشته گزارش جامعی با حضور سران قوا درباره آسیب‌های اجتماعی تهیه و تنظیم شد گفت: تدوین ریشه‌ها و دلایل و پیامدهای این آسیب‌ها در این گزارش آمده است و نقش ناموزونی توسعه کشور در به وجود آمدن آسیب‌های اجتماعی نقش بسیاری داشت که در ابتدا به صورت فرضیه ارائه و پس از گرفتن آمار و نتایج این فرضیه مورد اقبال واقع شد.

محبوبی تأکید کرد: متأسفانه بی‌نظمی در نظام برنامه‌ریزی کشور و چانه‌زنی‌های سیاسی و تخصیص منابع نابرابر در توسعه منجر به گسترش آسیب‌های اجتماعی در کشور شده و بر نابرابری توسعه دامن زده است.

وی اضافه کرد: امروز می‌بینیم که داده‌های سرقت و درآمد سرانه با هم ارتباط تنگاتنگ دارند، به گونه‌ای که امروز سارقین از دیوار رفاه بالا می‌روند و این امر با معضلات اجتماعی از جمله خودکشی، اعتیاد، طلاق و بی‌بندوباری‌های اخلاقی ارتباط دارد.

محبوبی با تأکید بر اینکه برای ارائه طرح‌های بزرگ پیوست نگاری فرهنگی باید مدنظر باشد، خاطرنشان کرد: فقدان پیوست اجتماعی، فرهنگی و ناموزونی توسعه بسیار به چشم می‌آید، بر این اساس باید در این مقوله فعالیت بسیاری کرد و مشکلات جامعه را به صورتی نظام‌مند حل و بررسی کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: توسعه ، وزارت کشور ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار