طرح‌ آمارگیری از کارگاه‌های حمل ونقل و خدمات پشتیبانی خوزستان آغاز می گردد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: طرح آمارگیری از کارگاه‌های حمل ونقل و خدمات پشتیبانی از سوم تا 30 شهریورماه جاری در سطح استان همزمان با کل کشور، آغاز می شود.

داوود آقایی اظهار کرد: حوزه حمل ونقل و خدمات وابسته به آن به عنوان یک فعالیت زیربنایی، در اقتصاد کشور مهم بوده و عملکرد آن حائز اهمیت است.

وی با بیان این‌که در برنامه‌های رشد و توسعه اقتصادی به بخش حمل و نقل توجه خاصی می‌شود، افزود: هیچ بخش و رشته فعالیت اقتصادی را نمی‌توان یافت که دارای ارتباط مستقیم پیشین یا پسین با فعالیت‌های بخش حمل ونقل نباشد.

آقایی ادامه داد: بنابراین بخش حمل و نقل را می‌توان ارتباط دهنده تمام بخش‌ها و رشته فعالیت‌های اقتصادی به یکدیگر در نظر گرفت و فعالیت آن را یکی از عوامل موثر بر تحول اقتصاد کشور دانست اما علیرغم اهمیت‌های عنوان شده، آمار و اطلاعات جامع و بهنگامی از این بخش اقتصادی و فعالیت‌های آن در دسترس نیست.

وی اظهار کرد: بدنبال نبود آمار کافی در خصوص حمل و نقل، مرکز آمار ایران در راستای انجام وظایف خود مبادرت به تهیه و اجرای طرح آمارگیری از کارگاه‌های حمل ونقل و خدمات پشتیبانی شامل «شرکت‌ها و موسسات مسافربری»، «موسسات کرایه اتومبیل و آژانس‌های تاکسی تلفنی»، «شرکت‌ها و موسسات باربری»، «کارگاه‌های دارای فعالیت‌های کمکی حمل ونقل آبی» و «کارگاه‌های دارای فعالیت‌های کمکی حمل ونقل هوایی، گشت‌های مسافرتی و کاروان‌های زیارتی» کرده است.

آقایی گفت: در این طرح از ماموران آمارگیری که  آموزش های لازم را در اجرای عملیات میدانی این طرح دیده‌اند و دارای کارت شناسایی هولگرام دار هستند در سطح استان استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح‌ها به منظور شناخت وضع موجود کارگاه‌های مربوطه به مرحله اجرا در می‌آید که اطلاعات لازم در زمینه مشخصات عمومی این کارگاه‌ها، امکانات و تجهیزات و نیز اطلاعات اقتصادی آن‌ها جمع‌آوری می شود.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.