یک روزنامه استرالیایی در مطلبی نوشت: ملبورن در بین شهرهای جهان، دارای بالاترین میزان شیوع آلرژی غذایی است.

ملبورن، پایتخت «آلرژی غذایی» جهان/دلایل ابتلا به آلرژی غذایی در کودکان چیست؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه استرالیایی «اِیج» با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: اگر می‌خواهید راه‌حلی برای شیوع آلرژی‌ غذایی پیدا کنید، باید از «ملبورن،» که دارای بالاترین نرخ حساسیت‌غذایی در میان شهرهای جهان است، شروع کنید.

کارشناسان جهان امروز (دوشنبه) برای برگزاری «کنگره بین‌المللی ایمونولوژی و آلرژی» در ملبورن گردهم آمدند. محققان استرالیایی می‌گویند باید به والدین کودکان مستعد ابتلا به آلرژی غذایی، آموزش‌های لازم داده شود.

نظریه‌های متعددی درخصوص چرایی شیوع چشمگیر آلرژی غذایی در کشورهای پیشرفته در 20 سال اخیر، وجود دارد. کارشناسان جهان در کنفرانس روز دوشنبه درخصوص  تمیزی بیش از حد، فاصله از خط استوا و کمبود ویتامین «دی» و همچنین ژنتیک به عنوان دلایل ابتلا به آلرژی غذایی بحث و گفتگو کردند. 

یکی از محققان بلژیکی می‌گوید بدن کودکانی که در گاوداری‌ها و مزارع تولید فرآورده‌های لبنی رشد می‌کنند در تماس با گردوغبار و حشرات ریز، پروتئین A2O تولید می‌کند که خاصیت ضدآلرژیک دارد. به همین دلیل است که این کودکان در برابر ابتلا به آسم و آلرژی غذایی ایمن هستند. محققان امیدوارند با انجام آزمایش‌های بیشتر در این خصوص، موفق به ساخت واکسن ضدآلرژی شوند.   


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار