رتبه سوم تصویرسازی هشتمین سوگواره هنر عاشورایی گفت: پرهیز از تكرار، اثر عاشورایی را جذاب‌تر می‌كند.

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، آسیه گونه زاده رتبه سوم بخش تصویرسازی هشتمین سوگواره هنر عاشورایی، یكی از راه‌های جذاب تر كردن موضوع عاشورا را پرهیز از كشیدن طرح ها و داستان‌های تكراری دانست و عنوان كرد: كشیدن المان های جدید در تصویرسازی و پوستر نیازمند شناخت هنرمند نسبت به موضوع است و این شناخت را می توان از طریق مطالعه و مشاوره با افراد با تجربه در این زمینه هنری كسب كرد.
 
وی موفقیت خود را در این سوگواره مدیون شناخت قیس بن مسهر دانسته و در این زمینه خاطرنشان كرد: وقتی با فراخوان این سوگواره روبه‌رو شدم هیچ گونه شناختی نسبت به این شخص تأثیرگذار در قیام عاشورا نداشتم و به همین خاطر سعی كردم با مطالعه ای فراتر از آنچه در فراخوان قید شده بود به دركی درست از آن در فضاسازی برسم.
 
وی نوآوری و خلاقیت را راز متفاوت بودن هنرمند و برجسته بودن آن‌ها برشمرد و اظهار كرد: همیشه هنرمندانی موفق‌تر هستند كه سعی دارند خودشان را به روز كنند و در این راه از هیچ چیزی برای رسیدن به شناخت كوتاهی نمی كنند و به نظر من یك هنرمند نباید منتظر بشیند تا كارگاه‌هایی برگزار شود بلكه باید خودش به دنبال سواد و بالا بردن مهارتش برود.
 
این هنرمند تصویرساز به ضعیف بودن اطلاع رسانی درخصوص موضوعات بخش‌های مختلف سوگواره اشاره كرد و در این رابطه بیان داشت: یكی از چیزهایی كه می تواند به هنرمند كمك كند تا در كار با مشكل مواجه نشود انتخاب صحیح موضوعات است. اگر موضوعاتی انتخاب شود كه  منابع مطالعاتی زیادی را در اختیار هنرمند نگذارد نمی توان امیدوار بود كه هنرمند به درك درستی برسد.
 
گونه زاده ضمن تأكید بر افزایش تبلیغ این سوگواره در فضاهای متنوع شهری و فضای مجازی  گفت: برگزاری كارگاه های اموزشی با حضور هنرمندان فعال در زمینه هنر عاشورایی می تواند هنرمند را در رسیدن به خط مشی و ایده پردازی یاری سازد و اگر این كارگاه ها جنبۀ عملیاتی به خود بگیرد بهتر می توان شاهد موفقیت سوگواره بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار