جمهوری خواهان تلاش می کنند با بهانه کردن پرداخت نقدی به ایران، رقابت های انتخابات خود را پیش ببرند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سنت لوئیس پست دیسپچ، جمهوری خواهان در تلاش برای کنترل سنای آمریکا، 400 میلیون دلاری را بهانه کرده اند که می گویند پرداخت باج به ایران برای انجام تبادل زندانیان دو کشور در ماه ژانویه است. 

وزارت امور خارجه آمریکا مدت ها منکر پرداخت باج بابت این مسئله شده بود و مدعی بود در سیاست آمریکا، چیزی به نام پرداخت باج وجود ندارد. جاش ارنست، دبیر رسانه ای کاخ سفید ادعا کرده کسانی که به مسئله پرداخت 400 میلیون دلار انتقاد دارند، در واقع مخالف توافق هسته ای با ایران هستند.

اما همین هفته گذشته، سرانجام کاخ سفید اذعان کرد پرداخت مبلغ 400 میلیارد دلار را به انجام تبادل زندانیان مشروط کرده بود.

سناتور روی بلانت که مسئله پرداخت مبلغ را در ماه ژانویه مطرح کرده بود، از این کش و قوس ها برای جلب طرفداران خود استفاده می کند. سناتور مارک کرک مانند بلانت در ماه نوامبر با چالش انتخاب مجدد جدی رودررو است و وعده داده است بعد از پایان تعطیلات کنگره، جلسه استماع نظرات برگزار کند.

این مسئله حاکی از تلاش های جمهوری خواهان برای حفظ اکثریت جمهوری خواه سنا است زیرا احتمال دارد کلینتون در انتخابات آینده آمریکا پیروز شود و باید او را تحت نظر داشته باشند. بعد از گردهمایی های ماه گذشته، کلینتون از ترامپ جلو افتاده است.

کرک که هم اکنون، رئیس زیرکمیته امنیت ملی و تجارت بین المللی و امور مالی است، در انتخابات، رودر روی تمی داکورت جمهوری خواه قرار خواهد گرفت.

بلانت نیز در ماه نوامبر باید با جیسون کاندر دموکرات رو در رو شود و یک حساب ایمیلی برای پرسش از وزیر امور خارجه بازگشایی کرده است. او گفته است: «دولت اوباما بعد از گمراه کردن مردم آمریکا، حالا اذعان کرده تا انجام مبادله، از تحویل پول خودداری کرده است. این تایید حرف های من و بسیاری از همکارانم از همان ابتدا است.»

سیمون کاندر یکی از اولین نامزدهای دموکرات بود که کلا با توافق هسته ای با ایران مخالف بود و اوایل این ماه اعلام کرد اگر پرداخت 400 میلیون دلار پول نقد به ایران باج بوده باشد، «غیرقابل پذیرش» است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار