یک مقام ارشد ارتش آمریکا به آنچه پیروزی های تاکتیکی طالبان درافغانستان خواند اذعان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ژنرال کلولند، فرمانده عملیات ویژه ارتش آمریکا با اشاره به عملیات سالیانه نیروهای امنیتی و دفاعی ارتش افغانستان با نام عملیات شفق، چالش های پیش روی نیروهای امنیتی این کشور را بر شمرد و افزود: طالبان در مجموع پیروزی های تاکتیکی در افغانستان داشته و این روند ادامه دارد.

وی افزود: اگر به چشم انداز کلی بخواهیم اشاره کنیم عملکرد نیروهای افغان امسال بهتر پارسال بوده است. وی گفت نباید توانایی طالبان را دست کم بگیریم چرا که طالبان همچنان تهدیدی برای دولت و ملت افغانستان به شمار می آید لذا طالبان قابلیت هایی دارد اما شکست ناپذیر نیست.


آنان هم چالش های خودشان را دارند از جمله تلفاتی که متحمل می شوند و مسائلی که با تعیین سرکرده تازه خود با آن روبرو هستند. باید مشکلات مالی و گروهی را که تلاش می کند از طالبان جدا شده و مستقل عمل کند را نیز به چالش های طالبان افزود و با توجه به نزدیک شدن به پایان ماه اوت، طالبان هنوز نتوانسته اهدافی را که دوست داشته محقق شوند ازجمله اشغال منطقه ای پرجمعیت در کشور محقق سازد.

ژنرال کلولند در پاسخ به پرسشی درباره شبیخون طالبان به نظامیان افغان و به سرقت بردن تجهیزات آنان گفت: ارتش آمریکا در جریان این سرقت ها قرار دارد و این موارد را در زمره دستاوردهای تاکتیکی طالبان قرار می دهد. ما داریم بررسی می کنیم چگونه می توانیم به نیروهای امنیتی افغانستان کمک کنیم.

ماموریت ارتش آمریکا در افغانستان دو بخش دارد بخش نخست آموزش ، مشاوره و کمک کردن به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان است و برای این منظور ما هسته مرکزی خود را در مزارشریف مستقر کرده ایم و هر گاه نیاز باشد تغییر مکان می دهیم.

فرمانده نیروهای ویژه ی ارتش آمریکا در افغانستان با اشاره به توان اطلاعاتی طالبان گفت طالبان در استان هلمند بسیار فعال است و نیروهای ویژه ای را در این منطقه مستقر دارد و با استفاده از عملیات شایعه پراکنی به برخی از اهداف خود می رسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار