نشنال پست در مطلبی ضمن تاکید بر بیهودگی از سرگیری روابط تهران و کانادا، به بررسی روابط این دو کشور پرداخت.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان وبسایت «نشنال پست» در مطلبی نوشت: جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، پیش از توافق هسته ای ایران و کشورهای 1+5 اعلام کرد تمایل دارد روابط دیپلماتیک با ایران را از سر گیرد و سفارت کانادا در تهران را بازگشایی کند.

سفارت کانادا در تهران در زمان نخست وزیری استیون هارپر به بهانه تهدیدات امنیتی تعطیل شد. با این حال، ترودو در ارتباط با ایران رفتار محتاطانه ای را در پیش گرفت. وی ابتدا اطمینان داد هیچ عجله ای برای از سر گیری روابط با ایران وجود ندارد.

اما اواسط فوریه، استفان دیون، وزیر امور خارجه کانادا، با ابراز تمایل به برقراری مجدد روابط با تهران خواستار اعتماد به توافق هسته ای شد و تحریم های کانادا علیه ایران را لغو کرد. دیون رسما اعلام کرد دولت کانادا در حال مذاکرات رسمی با دولت ایران است. هدف از این مذاکرات، از سرگیری روابط میان دو کشور بود.

نگارنده در ادامه با بیان اظهاراتی بی اساس مدعی شده است: ایران همواره حامی تروریسم بوده است. حمایت ایران از حزب الله و دولت بشار اسد تنها نمونه ای از حمایت تهران از تروریست هاست. رهبر معظم ایران در سخنان خود آشکارا جوانان حزب الله را تشویق و تمجید می کند. چنین مواضعی مطلوب دولت کانادا نیست.

در انتهای این مطلب ادعا شده است: روابط تهران و اتاوا به بن بست رسیده است. از سرگیری روابط با این کشور بیهوده است. بهبود روابط با ایران هیچ نفعی برای کانادا ندارد. این امر تنها تهران را جسورتر خواهد کرد و راه مقامات ایرانی برای حمایت از حزب الله و تروریسم تسهیل خواهد شد. در حال حاضر نیز دولت تهران و افراد تحت نفوذ آن حضور گسترده ای در کانادا دارند. ما باید مانع نفوذ و حضور مقامات ایرانی در کانادا شویم و برای مقابله با این تهدید جهانی تلاش کنیم. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
کشور کانادا که مردانی دارند که واقعن دین اسلام دین مسیحی دین کاتولیک دارند بیایند به حمایت ایران حزب الله انصاالله ارتش شیعه سوریه بشار اسد ارتش شیعه عراق نوری مالکی
تا تروریست ها را از بین ببریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
اینا چی میگن بابا خخخخ کانادا اصلا کجاست؟!
Canada
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
نبود سفارت برا امثال ما که اینجا زندگی میکنیم در طولانی مدت دردسرهای بزرگی داره. ولی نخست وزیر ترودو حتما در آینده ای نزدیک روابط رو عادی تر خواهد کرد . این دوستی که به کاناداییها توهین کرد و کانادا رو مقصد دزد خواند لاید بهش بگم اینجا هم خیلی ها از آمریکای جنوبی به خصوص مال اموال دولت و مردم رو میبرن. و اینکه ابنجا مقصد اینگونه افراد هست ربطی به دولت ترودو نداره کشور مبدا باید جلوی این افراد رو بگیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
لیاقت شما همون شیخ های حاشیه دار نوکیسه ست نه ایران عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
لیاقت شما همون شیخ های حاشیه دار نوکیسه ست نه ایران عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
قرطی به چیتون مینازید. مگه چی دارین. فقط بلدید خودکار تولید کنید
United States of America
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
خخخخ
شن نفتی هم دارن خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
باید به کانادائیها گفت خر خودتان هستید دقیقا کانادا شده مقصد دزدان بیت المال و صندوق پس انداز مخالفان رژیم ایران پس فعلا پول و سود خوبی برای انها داره ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
آمریکا وبعضی ازرژیم های مرتجع منطقه به اسراییل کمک مالی می کنند اونوقت اسراییل به کاناداکمک می کنه!کاناداکشوری مستقل نیست ودر گذشته هم تحت الحمایت آمریکاست وبه عبارتی دیگر یکی ازایالت های اآمریکاست!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
برو بابا حالا انگار مونديم لنگ و منتظر اينا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
حق با شماست و رابطه با کانادا هم برای تهران ضرر دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
اگه ترس از امریکا و ترس از قطع حمایت های مالی صهیونیست ها نباشه یه روز هم برای برقراری رابطه با ایران درنگ نمیکنید ،گمان کردید شما نکبت ها رو نمیشناسیم
آخرین اخبار