ارومیه؛

تشکیل دفتر سرمایه گذاری صنایع پایین پتروشیمی در سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی

دفتر توسعه و سرمایه گذاری صنایع پایین دست پتروشیمی در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی تشکیل می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در دومین جلسه کمیته راهبری که به منظور هم اندیشی و سیاستگذاری برای ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی با هدف صادرات محصولات نهایی برگزار شد اظهار داشت: بی شک وجود مجتمع های پتروشیمی در استان سبب جهش اقتصادی این منطقه می شود.

جعفرصادق اسکندری با اشاره به آغاز احداث مجتمع پتروشیمی میاندوآب گفت: در این باره خرید و انتقال ماشین آلات و نصب آنها در آینده ای نزدیک در حال انجام بوده و تا پایان سال آینده به پایان می رسد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه رئیس جمهور در جریان افتتاح پتروشیمی مهاباد به توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی تاکید کردند، این موضوع در دستور کار اصلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قرار گرفت.

اسکندری افزود: در این باره تشکیل کمیته کارشناسی و تخصصی موضوع از لحاظ فکری و سرمایه گذاری پیش بینی شده و منطقه آزاد ماکو، پتروشیمی مهاباد و ارومیه برای توسعه فعالیت ها اعلام آمادگی کرده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی از تشکیل دفتر توسعه و سرمایه گذاری صنایع پایین دست پتروشیمی در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد و اظهار داشت: این کار سبب سرعت بخشی در کارها می شود.

اسکندری بیان کرد: از سوی دیگر، برگزاری همایش سرمایه گذاری و توسعه فعالیت های پتروشیمی در آذربایجان غربی نیز پیش بینی شده که در این باره خوراک علمی همایش از طریق سازمان تامین و پشتیبانی آن نیز از طریق مجتمع پتروشیمی مهاباد، ارومیه و میاندوآب انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت به دنبال آن است که در قالب دو فاز، صنایع پتروشیمی را به پیش ببرد گفت: یکی از این فعالیت ها استفاده از امکانات و ظرفیت موجود شهرک های صنعتی بوده و دیگری ایجاد شهرک های تخصصی پایین دستی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اظهار داشت: خوشبختانه در شهرک های صنعتی استان آذربایجان غربی نیز زیرساخت های لازم، آماده و مهیا است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.