سلیمان علیزاده با اشاره به این مطلب اظهار داشت: هفته آینده، 4 هزار کارتن سیگار قاچاق به ارزش 6 میلیارد تومان در آذربایجان‌ غربی منهدم می‌شود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی از جمع‌آوری تعداد 2 هزار و 426 قلم کالای آرایشی و بهداشتی در استان خبر داد و گفت: ارزش ریالی آنها 551 میلیون و 500 هزار ریال بوده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن، امسال 750 ثوب البسه خارجی به ارزش 113 میلیون و 500 هزار ریال در سطح عرضه توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت جمع‌آوری شد.

علیزاده با اشاره به تهیه نقشه راه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌غربی افزود: در این باره تعداد یک هزار و 56 دستگاه لوازم خانگی به ارزش 650 میلیون ریال کشف شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با تاکید بر حمایت و پشتیبانی از پایان‌نامه‌های پژوهشی در زمینه کالا و ارز بیان کرد: امسال سه پایان نامه با عناوین، رتبه‌بندی کالای قاچاق براساس شاخص‌های موثر، بررسی عوامل موثر بر قاچاق کالا و ارز در شهرستان ارومیه و نیز تحلیلی از نتایج سیاست‌های جلوگیری از قاچاق کالا در ایران برای استفاده و شناسایی نقاط ضعف و قوت و تهدیدها و فرصت‌ها و چالش‌های موجود توسعه اقتصادی استان مورد بررسی قرار گرفت.

علیزاده اظهار داشت: در سال 95 برنامه‌هایی همانند آموزش پیشگیری از قاچاق کالا به صورت چهره به چهره در مدارس استان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مربوط به ارتقاء جایگاه و آموزش و توانمندسازی بخش مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شد.

وی از افزایش 25 درصدی عملکرد معاونت نظارت و بازرسی این سازمان در زمینه قاچاق کالا خبر داد و گفت: در این ارتباط برنامه‌ریزی کامل برای مبارزه همه جانبه با عرضه کالای قاچاق صورت گرفته است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: در سال گذشته 112 کارتن سیگار قاچاق معادل 11 میلیون و 233 هزار نخ سیگار به ارزش ریالی دو میلیارد و 850 میلیون ریال در سطح عرضه جمع‌آوری و امحا شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.