رییس فدراسیون شطرنج گفت:انتظار داشتیم شطرنج بازان در مسابقات شطرنج قهرمانی جوانان جهان عملکرد بهتری داشته باشند ویک مدال کسب کنند.

مهرداد پهلوان زاده در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در عملکرد شطرنج بازان د مسابقات قهرمانی جوانان جهان بیان کرد:مسابقات شطرنج قهرمانی جوانان جهان به میزبانی هند از 18 مردادماه آغاز شد و31 همین ماه به پایان رسید که تیم ایران با ترکیب 5 شطرنج باز پسرو1دختر در این رقابت ها شرکت کرد.

وی افزود:بهترین رتبه تیم ایران را در این مسابقات مسعود مصدق پور کسب کرد.که در جایگاه پنجم قرار گرفت ومینا علی نسب به نورم استادبین المللی دست یافت.

وی ادامه داد:انتظار داشتیم شطرنج بازان در این رقابت ها عملکرد بهتری داشته باشند وحداقل یک مدال کسب کنند.عملکرد بازیکنان نسبت به سطح معمول جهان خوب بود اما انتظار فدراسیون را براورده نشد.

پهلوان زاده گفت:سال گذشته سارا خادم الشریعه در این رقابت ها نایب قهرمان شد اما امسال شرکت نکرد.با توجه به اینکه المپیاد جهانی شطرنج را در پیش داریم .وبه دلیل فشردگی تقویم شطرنج بازیکنان مجبور می شوند از بین چند مسابقه پی در پی یکی را انتخاب کنند.

وی افزود:المپیادجهانی شطرنج یک رویداد بزرگ جهانی است که هر دوسال یک بار انجام می شود.وامسال به میزبانی آذربایجان برگزار خواهد شدواز 11 شهریور آغاز می شود.

رییس فدراسیون شطرنج گفت :بهترین مقامی که تیم ایران در المپیاد جهانی شطرنج کسب کرد عنوان نهمی بانوان درمسابقات استانبول بود.انتظار می رود شطرنج بازان ایران در مسابقاتامسال رتبه زیر 10 را به دست آورند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار