به منظور پیشگیری از ورود میوه، سبزیجات و صیفی‌جات آلوده به سطح بازار کنترل این محصولات از مبدا و میدان و تره‌بار آغاز در اصفهان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به پیشگیری از ورود میوه و سبزیجات آلوده به میدان میوه و تره بار در اصفهان، اظهار داشت: به منظور حصول اطمینان از سلامت این گروه مواد غذایی، برنامه نمونه برداری از این پس به صورت مداوم از محصولات میدان میوه و تره بار صورت می‌پذیرد.

مهدی رفیعی بیان داشت: در صورت مشاهده هر گونه مورد غیر قابل قبول یا غیر مجاز از نظر ترکیبات شیمیایی و میکروبی به راحتی آن محصولات شناسایی، پیگیری و از مبدأ تولید به عنوان عامل خطر ساز شناسایی، پیشگیری و اقدامات قانونی لازم در این راستا انجام می شود.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان اعلام کرد: گروه ضربت ستاد بهداشت محیط به منظور نظارت‌ و کنترل‌ ویژه بهداشت محیط بر نحوه عرضه مواد غذایی، از میدان تره بار مرکزی اصفهان تشکیل شد.

وی تصریح کرد: در این اقدام علاوه بر رصد میوه‌ها و سبزیجات ورودی و خروجی میدان تره بار، برنامه نظارتی مسئولان میدان تره بار و اتحادیه مربوطه در خصوص وضعیت کنترلی و شناسنامه دار بودن میوه و تره بار ورودی نیز کنترل شد.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان ادامه داد: از آنجائیکه همه محصولات سبزی و صیفی جات باید مبدأ و مقصد آنها مورد شناسایی قرار گیرد نحوه کشت، آبیاری، حمل و نقل و عرضه و توزیع آنها نیز باید تحت کنترل و نظارت مرکز بهداشت و میوه تره بار قرار گیرد.

وی بیان کرد: با حضور کارشناسان ستادی بهداشت محیط مرکز بهداشت شماره یک اصفهان از همه قسمت‌ها بازدید و از تعدادی از محصولات اعم از سبزیجات، صیفی جات و میوه های جالیزی و درختی به منظور کنترل سموم، آفت کش‌ها، فلزات سنگین موجود در آب و خاک و کنترل(میکروبیولوژی) نوع آب مصرفی جهت آبیاری محصولات نمونه‌برداری و به آزمایشگاه مرجع ارسال شد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار