نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: چینش کابینه نشان از تعامل دولت با گرایش های مختلف سیاسی دارد.

چینش کابینه نشان از تعامل دولت با گرایش‌های مختلف سیاسی داردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  نورمحمد تربتی نژاد نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس دهم در نطق میان دستور امروز صحن علنی مجلس ضمن تبریک هفته دولت به دولتمردان درباره توافق هسته‌ای و بدعهدی‌های طرف مقابل اظهار داشت: تاکنون جمهوری اسلامی ایران به تمامی تعهدات خود در زمینه توافق هسته‌ای جامه عمل پوشانده و اکنون کشورهای 1+5 به خصوص آمریکا باید به تعهدات خود در این زمینه عمل کند. آنها بدانند که اگر این  کار را انجام ندهند شکاف بی اعتمادی میان مردم ایران و آنها بیشتر می‌شود و در نهایت نیز بازنده اصلی برجام کشورهای غربی خواهند بود.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا درمجلس دهم در مورد نوع چینش کابینه دولت یازدهم ادامه داد: دولت تدبیر و امید با چینش کابینه خود نشان داد که به دنبال تعامل با گرایش‌های مختلف سیاسی کشور است و سعی بر توزیع قدرت در لایه‌های گوناگون اجرایی کشور دارد که نمونه آن را می‌توان در اهتمام زیاد در بعد سیاست خارجی و برجام به وضوح دید که این امر جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

وی در مورد معضل بیکاری در کشور تصریح کرد: معضل بیکاری به عنوان مهم ترین چالش کشور است که باید مورد پیگیری جدی قرار گیرد و یکی از راه‌حل‌هایی که برای این معضل به ذهن می‌رسد این است که باید در کشور عدالت اشتغال و درآمد به وجود آید که متأسفانه چنین نیست.

تربتی نژاد افزود: ما از لحاظ صرف منافع جزو کشورهای پرخرج جهان هستیم لذا دولت محترم در راستای اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید الگوی صحیح مصرف را ارائه دهد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مورد برخی مشکلات دستگاه های دولتی بیان داشت: ما در سطح برخی دستگاه‌های دولتی مانند وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات و یا وزارت آموزش و پرورش مشکلاتی را داریم که باید نسبت به حل آنها اقدامات جدی را صورت دهیم.

وی تصریح کرد: کشور از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات انتظار دارد تا سطح آموزش های مهارتی و تنظیم رابطه تحصیل با اشتغال اقدامات فوری را انجام دهد وحتی اگرلازم است بخشی از وظایف اموزش عالی به بخش غیردولتی واگذار شود و در وزارت آموزش و پرورش نیز برای اینکه این وزارتخانه بتواند مشکلات مالی خود را حل نماید باید بدنه کاری خود را سبک نموده و مدارس را به مردم واگذار نماید و دولت نیز باید در این زمینه وظیفه برنامه ریزی و هدایت را بر عهده بگیرد.

تربتی نژاد در بخش پایان سخنانش خاطرنشان کرد: در سطح استان گلستان مشکلاتی وجود دارد که از دولت محترم خواهشمندیم با نگاه ویژه به این استان در صدد رفع مشکلات مانند گذشته و با سرعت اقدام نماید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار