وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: امسال با توجه به تولید ۱۱ میلیون تن گندم کشور ما صادرکننده گندم خواهد بود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ علی طیب‌نیا پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح‌های این شهرستان اظهار داشت: امسال کشور ایران نه تنها گندم وارد نمی‌کند بلکه صادرکننده گندم خواهد بود.

وی با اشاره به میزان صادرات کالا افزود: میزان صادرات کالا از لحاظ وزنی 36 درصد افزایش داشته است و برای نخستین بار در تاریخ ایران سال گذشته مازاد موازنه در تراز غیر نفتی یک میلیارد دلار مثبت بوده است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه کشور ما از درآمد نفت به لحاظ تجاری بی‌نیاز شده است، بیان کرد: در 4 ماهه نخست امسال درآمد مازاد تجاری به 3 میلیارد دلار افزایش یافته است و بدان معنی است که ما در شرایط کاهش قیمت نفت هم می‌توانیم رشد اقتصادی داشته باشیم.

وزیر اقتصاد گفت:‌ اقتصاد که از آسیب فراوان رنج می‌برد و کاملاً وابسته به نفت بود در معرض بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها در طول تاریخ قرار گرفته است اما ملت ایران از این آزمون سخت عبور کردند.

وی با بیان اینکه 600 هزار میلیارد تومان بدهی در دولت حاکم بود ادامه داد: کاهش شدید قیمت نفت و بدهی‌های حاکم بر دولت از بی‌سابقه‌ترین مشکلاتی بود که به دولت حاکم شد و نتیجه‌ای جز وابستگی اقتصادی و رشد منفی اقتصادی به دنبال نداشت.

وی افزود: خوشبختانه در 2 سال گذشته در حین تداوم تحریم‌ها و کاهش قیمت نفت با هدایت مقام معظم رهبری و حمایت مردم بر این شرایط آشفته فائق آمدیم و تورم مهار و تک رقمی شد.

وزیر اقتصاد با اشاره به انتشار گزارش صندوق بین‌الملل پول در هفته گذشته خاطرنشان کرد: در این گزارش آمده است که ایران موفق‌ترین عملکرد در بین کشورهای نفتی را داشته و با کاهش قیمت نفت کمترین آسیب به کشور وارد شده است.

وی گفت: رشد اقتصادی در 4 ماهه نخست امسال به 4.4 درصد ارتقاء پیدا کرده است و دشمن می‌خواهد این موفقیت را پنهان کند.

وزیر اقتصاد بیان کرد:‌ تمام شاخص‌های مثبت در سالجاری نوید آینده روشن را به ملت می‌دهد که سودآوری شرکت‌های بورس حاکی از این موفقیت است.

وی گفت: امیدواریم با عزم مشترک که در کشور ایجاد شده است و با هدایت مقام معظم رهبری و ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شاهد پیشرفت ایران باشیم.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.