مسوولان محلی ولایت کندهار از بازداشت و رد مرز ۱۵۰ تبعه‌ی پاکستانی که در این ولایت به‌صورت غیرقانونی مصروف کار بودند، خبر داده‌اند.

پلیس قندهار۱۵۰ پاکستانی را ازین ولایت اخراج کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، صمیم خپلواک، سخنگوی والی کندهار گفت که مسوولان امنیتی این ولایت به‌خاطر تامین امنیت بیشتر از مدت چهار روز به این‌سو، کمپاینی را به راه‌انداخته‌اند تا اتباع کشورهای خارجی را که به‌صورت غیرقانونی در این ولایت مصروف کار و فعالیت هستند، شناسایی کنند.

آقای خپلواک گفت که از شروع این کمپاین تا کنون به تعداد ۱۵۰ تبعه‌ی پاکستانی که فاقد مدرک قانونی پاسپورت، ویزا و جواز کار بودند، شناسایی و از این ولایت به پاکستان اخراج شده‌اند.

به گفته این مقام ولایت کندهار افراد اخراج شده از این ولایت، بیشتر باشندگان پنجاب پاکستان هستند که به‌کارهای ساختمانی مصروف بودند.

سخنگوی والی کندهار گفت که شناسایی اتباع خارجی فاقد مدرک به‌خاطر تامین امنیت بیشتر این ولایت، ادامه دارد.

این شهروندان پاکستان پس از آن بازداشت شده‌اند که چند روز پیش شماری از شهروندان افغان در هم‌مرزی پاکستان در مرز چمن ولایت کندهار علیه پاکستان شعار دادند و و بیرق این کشور را به آتش کشیدند.

پاکستان به دنبال به آتش کشیده پرچمش، مرز چمن را به روی افغانستان بست.

آقای خپلواک گفت که والی این ولایت تلاش‌هایی را برای گشایش مرز چمن با پاکستان انجام داده است.

او گفت که این مسئله با وزارت امور خارجه و سفارت‌های هر دو کشور در میان گذاشته شده است اما تا کنون این مشکل برطرف نشده است.

سخنگوی والی کندهار گفت، قرار بود که روز گذشته مرز چمن به روی عابرین باز شود، اما گفت‌وگوهای هر دو جانب به نتیجه‌ای نرسیده است و گفت‌وگوها در این مورد جریان دارد.

به گفته سخنگوی والی کندهار، ممکن است که گفت‌وگوها، امروز به نتیجه برسد و مرز باز شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار