دولت به دنبال افزایش انگیزه برای سرمایه گذاری در روستاها و راه اندازی واحد تولیدی در هر روستا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  یزد؛ مشاور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول ریاست جمهوری گفت: دولت به دنبال افزایش انگیزه برای سرمایه گذاری در روستاها و راه اندازی واحد تولیدی با توجه به ظرفیت هر روستا است تا با ایجاد اشتغال پایدار و تولید ثروت، روستاییان را از مهاجرت به شهرها منصرف کند.

احمد خوارزمی افزود: به منظور توسعه، اشتغال و حمایت از تولید، دولت برای احداث واحدهای تولیدی روستایی به متقاضیانی که به صورت تعاونی با مشارکت 200 خانوار روستایی اقدام به احداث واحد تولیدی کنند تا چهار برابر سهم آورده مردم وام بدون بهره با کارمزد سه درصد پرداخت می کند.

وی گفت: نیروگاه پنج مگاواتی تولید همزمان برق و حرارت با مشارکت 400 خانوار روستایی در روستای چرخاب رضوی زارچ احداث و راه اندازی می شود .

 خوارزمیادامه داد: این طرح به منظور فروش تضمین شده برق به وزارت نیرو و تامین حرارت مورد نیاز گلخانه های واقع در این روستا است که به تصویب کارگروه طرحهای مشارکت روستایی رسیده و تسهیلات آن به مقدار 40 میلیارد ریال با نرخ سود سالیانه 3 درصد تصویب و ابلاغ شده است.

وی گفت: پرداخت حداقل سالانه 50 درصد سود به ازای 15 میلیون و 500 هزار ریال مبلغ پرداختی توسط هر نفر خانواده روستایی، اعطای 20 میلیون ریال تسهیلات به هر عضو خانواده، معافیت 10ساله از پرداخت مالیات، عدم نیاز به ارائه هرگونه وثیقه یا ضامن از سوی روستاییان و تضمین خرید برق تولید شده در این طرح از سوی وزارت نیرو از جمله مزیتهای مشارکت در این طرح است. 

زارچ با قدمت بیش از سه هزار سال از مناطق کهن مرکز ایران محسوب می شود و در پنج کیلومتری شهر یزد قرار گرفته است.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.