با وجود مشکلات فروان زیست محیطی، ایران جزء 10 کشور برتر در تنوع زیستی دنیا است .

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست کشور گفت: از سال 57 تعداد مناطق حفاظت شده افزایش چشمگیری داشته و از 63 منطقه به 280 منطقه رسیده که ما به دنبال ارزیابی دقیقی از وضعیت این مناطق هستیم.

فرهاد دبیری افزود: در صورتی که منطقه‌ای معارض نداشته باشد و لازم باشد، با ارزیابی دقیق این مناطق مجوز برای ایجاد این مناطق داده می‌شود.

وی ادامه داد:  10 و 8 دهم درصد از کل مساحت کشور مناطق حفاظت شده است که براساس کمیسیون تنوع زیستی باید 17 درصد از کل مساحت جنگلها به مناطق حفاظت شده اختصاص پیدا کند که با مناطق قرق شده و دیگر مناطق ما به 17 درصد هستیم.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست کشور گفت: این عدد در مناطق چهارگانه 10 درصد است که ما در این محدوده‌ها 2 هزار و 670 محیط‌بان و پاسگاه مستقر داریم که از میانگین جهانی و استاندارد بسیار کمتر است.

دبیری درباره پارک ملی هیرکانی هم گفت: در سفر قبلی رئیس محیط زیست به گلستان این طرح مطرح شد که منطقه حفاظت شده جهان نما و توسکستان پارک ملی هیرکانیان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این طرح در نخستین جلسه شورای عالی محیط زیست که سالی یک‌بار تشکیل می‌شود، مطرح می‌شود.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.