معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل گمرک، کاهش واردات برنج به کشور را بی سابقه خواند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مسعود کرباسیان در آیین افتتاح طرح های هفته دولت در شهرستان کیار استان چهارمحال و بختیاری، از ثبت 370 هزار دلاری برنج وارداتی در مردادماه امسال به کشور خبر داد و گفت: این رقم پیش از این 470 میلیون دلار بوده است.

وی، کاهش بی سابقه واردات برنج به کشور را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت مستقیم از تولید داخلی دانست.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل گمرک یادآور شد: واردات 370 هزار دلار برنج خارجی در مردادماه به منظور تأمین بازار مرزنشینان شرق کشور انجام شد.

کرباسیان همچنین صادرات غیرنفتی کشور در 5 ماه نخست سال جاری را 19 میلیارد و 108 میلیون دلار اعلام و اضافه کرد: این میزان در سال گذشته 17 میلیارد و 336 میلیون دلار بوده است.

وی همچنین واردات کشور در سال جاری را 16 میلیارد و 709 میلیون دلار برآورد کرد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 2.85 درصد کاهش نشان می دهد.

کرباسیان، تراز تجاری کشور را نیز مثبت اعلام کرد و گفت: این معیار با سنجش دائم افزایش محصولات صادراتی و کاهش واردات کالا انجام می شود.

به گفته وی؛ در پنج ماه اول امسال 7 میلیارد و 462 میلیون دلار انواع کالای پتروشیمی هم از کشور صادر شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 25.3 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار