رئیس ستاد اقامه نماز کشور بر تجهیز مدیران کانون مساجد به سلاح علم و عمل تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی در آیین گشایش نهمین همایش اندیشه‌های آسمانی درمشهد گفت: کسانی که برای مدیریت کانون مساجد آمده‌اند باید ابتدا خود را مجهز به سلاح علم و عمل، بعد دیگران را به حضور در مساجد تشویق کنند.

تمرین رفتار برای دستیابی به خشوع، یاد آوری نکردن امکاناتی که والدین برای فرزندان خود مهیا می کنند، یادآوری نعمتهای خدا برای خشوع در برابر معبود، کتاب خواندن و علم‌آموزی، دوره‌های آموزشی و سخنرانی، به کار گیری شیوه‌های صحیح امربه‌معروف و نهی از منکر و بکارگیری اصول در جذب جوانان به مساجد موضوع مسائلی بود که رئیس ستاد اقامه نماز کشوردر این مراسم مطرح و تشریح کرد.

پژوهشگر حوزه فرق و مذاهب اسلام هم در این مراسم گفت: مسجد باید مکان تقریب، فکر و اندیشه و کانون اصلی تصمیم‌گیری‌های سیاسی باشد.

حجت‌الاسلام سید مهدی علیزاده موسوی با اشاره به نقش مساجد بر جریان‌های فکری افزود: متأسفانه مساجد امروز از شکل دوران انقلاب خارج‌شده و هدف اصلی آن تحت‌الشعاع قرارگرفته است درحالی‌که رهبر معظم انقلاب بر این مسأله تأکید دارند که مسائل سیاسی در تاکید رئیس ستاد اقامه نماز کشور بر تجهیز مدیران کانون مساجد به سلاح علم و عملمساجد مطرح شود.

وی گفت: اگر می‌خواهیم در جبهه مقابل دشمن و تکفیری‌ها بایستیم باید مانند دوران انقلاب مساجد را مجهز به نیروی انسانی و قلب‌های آگاه کنیم؛ نقش مساجد در حل مشکلات جهان اسلام نباید نادیده گرفته شود.

پژوهشگر حوزه فرق و مذاهب اسلام افزود: در دل شبکه‌های مساجد بایدبه دنبال اهداف انقلاب بود؛97 درصد از افرادی که در زمان انقلاب به جبهه عازم شدند ، از دل مساجد بودند، بر این اساس برای پیدا کردن آرمان‌های انقلاب باید از مساجد آغاز کنیم.

علیزاده موسوی با اشاره تلاش داعش در جذب مردم اروپا گفت: داعش توانسته است با ورود به مساجد اروپا تعداد زیادی را به خود جذب کند و این امر نشان‌دهنده قدرت و ظرفیت مساجد است که می‌توان از طریق آن بر افکار مردم کارکرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: در تونس، نیجریه و دیگر کشورهای آفریقایی عده زیادی توسط تکفیری‌ها کشته و اسیر شدند؛200 هزار نفر در آفریقا بدست تکفیری‌ها کشته شده اند .

پژوهشگر حوزه فرق و مذاهب اسلام با اشاره به تشکیل مرکز داعش عجم گفت: شهر قندوز افغانستان به طور کامل به دست طالبان اداره می‌شود، حال اگر بدخشان و دیگر شهرهای این کشور به دست طالبان بیفتد، مرکز بزرگ داعش تأسیس‌ می شود که ایران را تهدید می‌کند.

حجت‌الاسلام علیزاده موسوی با تأکید بر این که اعدام متجاوزان و گروه‌های داعش راه‌حل مناسبی برای مقابله با این گروه نیست افزود: شاهد این بودیم که گروه طالبان در افغانستان موشک‌باران شدند اما امروز ریشه‌های باقیمانده از این تفکر با داعش دست دوستی داده و گروه ولایت خراسان را تشکیل داده‌اند.

به گفته محمدرضا جعفری معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد امسال 22هزار نفر در نهمین دوره تاکید رئیس ستاد اقامه نماز کشور بر تجهیز مدیران کانون مساجد به سلاح علم و عمل اندیشه‌های آسمانی شرکت می‌کنند.

شرکت‌کنندگان این دوره از خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی، مازندران، گیلان، گلستان، سمنان، مرکزی، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی هستند.

حدود 30مربی در نهمین دوره اندیشه‌های آسمانی حضور دارند و موضوعاتی همچون تشکیل عقبه فکری، درآمدی بر مدیریت جهادی و انقلابی بودن، درآمدی بر تشکیلات مساجد، بحث مساجد از نگاه رهبر معظم انقلاب و زن در مقام خانواده در این دوره بررسی می شود.

نهمین دوره اندیشه‌های آسمانی از دوم تا 20شهریور برای آقایان و خانم‌ها برگزار می‌شود.

انتهای//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.