هزاران دانش‌آموزاستثنایی از دست رسی به مدارس ویژه محروم هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان از احتمال خانه نشینی ۵ هزار دانش آموز خبر داد و گفت: کل دانش آموزان با نیازهای خاص استان به همراه دانش آموزان مرزی ۱۱ هزار و ۳۰۰ نفر هستند که از این تعداد پنج هزار و ۱۰۰ دانش آموز در مدارس خاص و دو هزار و ۱۰۰ نفر از آنان طرح تلفیقی فراگیر در کنار دانش‌آموزان عادی مشغول به تحصیل هستند.

ازغنده با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان اصفهان ۱۳۶ مدرسه و فضای آموزشی ویژه و خاص و۱۸۶ کد فضای آموزشی داریم افزود: تنها ۳۰ درصد از این مدارس با استانداردهای تعریف شده نزدیک است و ۷۰ درصد از این مدارس به بازسازی، نوسازی و تعمیر اساسی نیاز دارند.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که جمعیت فعلی که ما با عنوان دانش آموزان با نیاز ویژه میشناسیم حداقل دو سوم جمعیت واقعی دانش آموزان با این شرایط در استان اصفهان است. بنابراین ما هنوز نتوانسته‌ایم یک سوم دانش‌آموزان استثنایی را وارد مدرسه کنیم.

مدیر اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان با تاکید بر اینکه مشکل اساسی ما این است که راه‌ کسب درآمد نداریم و وابسته به اعتبارات دولتی هستیم، گفت: خیرین معمولا آموزش و پرورش استثنایی را با بهزیستی اشتباه می گیرند و کمتر به سمت ما می‌آیند. وقتی دولت اعتبار لازم را نداشته باشند ما آسیب میبینیم مانند چند سال اخیر که در شرایط بدی به سر برده‌ایم.

ازغنده عدم دسترسی به مدارس استثنایی و بالا بودن هزینه‌های ایاب ذهاب از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی دانش‌آموزان استثنایی استان خواند و افزود: در مدارس استثنایی به طور میانگین ۲۵ تا ۱۰۰ دانش آموز تحصیل می‌کنند و خانواده این دانش آموزان اغلب از اقشار کم درآمد جامعه هستند و نمی‌توان به کمک والدین به مدارس تکیه کرد.


انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.