در دومین روز از هفته دولت، از 20 سند توسعه بخش کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی، رونمایی شد.

رونمایی از 20 سند توسعه بخش کشاورزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، استاندار سیستان و بلوچستان در این مراسم که با حضور جهادگران بخش کشاورزی استان برگزار شد گفت: بخش کشاورزی  سیستان و بلوچستان از جهش صعودی خوبی برخوردار است بطوری که دو سال قبل 73 درصد گوشت سفید سیستان و بلوچستان از استان های دیگر تامین می شده اما حالا این وابستگی کاهش یافته و به 28 درصد رسیده است.

هاشمی با اشاره به طرح های در دست اجرا در این بخش گفت: آثار ماندگار این طرح ها مانند انتقال آب با لوله به مزارع و گسترش صنایع تبدیلی را مردم در آینده ای نزدیک مشاهده خواهند کرد.

وی برنامه ریزی برای تغییر الگوی کشت کشاورزان را یک ضرورت دراین استان بیان کرد و افزود: عدم کشت اصولی در سالیان قبل باعث شده است تا 43 محدوده آبی قابل برداشت در استان به 9 محدوده آبی قابل برداشت کاهش یابد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان هم در این مراسم از طرح انتقال آب با لوله به 146 هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان به عنوان بزرگترین طرح اقتصاد مقاومتی کشور نام برد و گفت: 3 هزار هکتار از اراضی شمال سیستان و بلوچستان در قالب این طرح آماده و برای کشت پاییزه آبگیری می شود.

نجفی با اشاره به بهره برداری از 210 طرح کشاورزی در هفته دولت امسال نیز گفت: این طرح ها در زمینه بهبود تولیدات دامی ، گیاهی، آب و خاک ،کشاورزی ، منابع طبیعی و آبخیزداری ، امور عشایری و شیلات است.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار