نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به تدبیر دولت یازدهم در رفع چالش بیکاری امیدوار هستند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ عدل هاشمی پور در شورای اشتغال و سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی افزود: رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال، یکی از دغدغه های دولت تدبیر و امید است.

وی با بیان اینکه بسترهای لازم برای اشتغالزایی و کارآفرینی در کهگیلویه وبویراحمد فراهم شده گفت: به دلیل برخی مشکلات از جمله نبود سرمایه گذار بسیاری از جوانان این استان بیکار هستند.

هاشمی پور ابراز کرد: با توجه به افزایش رشد اقتصادی، کاهش رکود و گشایش های حاصل شده پس از برجام امیدواریم آمار بیکاری در کهگیلویه وبویراحمد کاهش یابد.

وی تصریح کرد: سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد زمینه امیدواری در استان را در رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار فراهم کرده است.

نماینده مردم بویر احمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز اقتصاد مقاومتی را محور توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور عنوان کرد.

غلام محمد زارعی بیکاری را بزرگترین چالش پیش روی دولت تدبیر وامید دانست و افزود: این دولت همواره دغدغه ایجاد اشتغال برای جوانان و جویندگان کار را داشته ، ورفع این معضل را در رونق واقعی بخش اقتصاد جستجو می کند.

وی گفت: انتظار می رود وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رفع مشکلات بیکاری را در اولویت کاری خود قرار دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: نرخ بیکاری در استان 17.7 درصد است.

صابر مظاهری ابراز کرد: پایین بودن سرمایه گذاری در استان، فراهم نبودن زیرساخت ها، نبود بازار کار و بازار مصرف مهمترین عوامل افزایش بیکاری در این استان است.

وی تصریح کرد: نرخ بیکاری در بین دانش آموختگان این استان بیش از 29.1 درصداست.

مظاهری نرخ بیکاری در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه، بهمئی، لنده، چرام و باشت را نیز به ترتیب 17.8، 16.5، 20.6، 17.6، 15.1 و 15.7 درصد ذکر کرد.

وی تصریح کرد: شهرستان گچساران با 22.5 درصد بیشترین و شهرستان دنا نیز با 11.9 درصد کمترین نرخ بیکاری در استان را دارند.

مظاهری ابراز کرد: تزریق تسهیلات و منابع، اختصاص سرمایه درگردش برای واحدهای تولیدی در استان و هدایت منابع و تسهیلات به سمت بخش خصوصی و تعاونی ها می تواند در بهبود این وضعیت تاثیرگذار باشد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.