رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از اختصاص 10 میلیارد دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های آب و خاک خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیخسرو چنگلوایی اظهار کرد: 4.5 میلیارد دلار از این اعتبار برای اجرای شبکه های اصلی آبیاری و مهار آب های مرزی به وزارت نیرو اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اختصاص 5.5 میلیارد دلار به بخش کشاورزی افزود: از این مبلغ 1.5 میلیارد دلار به کشاورزی خوزستان، 500 میلیون دلار به سیستان و بلوچستان و 3.5 میلیون دلار به سامانه های آبیاری مرزی اختصاص می یابد.

چنگلوایی بیان داشت: از سال 1393 تاکنون 270 هزار میلیارد ریال در حوزه آب در بخش کشاورزی اختصاص داده شده است.

وی ظرفیت سازی برای جلوگیری از انتقال آب از سرشاخه های کارون را از مهم ترین مزایای اجرای طرح احیای اراضی کشاورزی خوزستان عنوان کرد و گفت: ابعاد و ویژگی های این طرح از نظر میزان اعتبار و حجم عملیات و اثربخشی در تولید پایدار همچنین افزایش ضریب امنیت اجتماعی و جلوگیری از مهاجرت کشاورزان و افزایش سرانه درآمد کشاورزان بسیار حائز اهمیت است.

چنگلوایی با بیان اینکه برخی استان ها از اجرای طرح 550 هزار هکتاری در خوزستان گله مند هستند افزود: مجوز مرحله دوم این طرح صادر شده و همه مسئولان در استان باید برای تامین اعتبار این بخش با یکدیگر همکاری کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار