در سومین روز از هفته دولت 6طرح در بخش حمل و نقل دریایی و جاده ای به نمایندگی از 30 طرح با حضور وزیر راه و شهرسازی درمجتمع بندرشهید رجایی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان گفت:برای بهره برداری از این 30 طرح، 2 هزار و 300 میلیارد ریال هزینه شده است.
ابراهیم ایدنی افزود:با بهره برداری از این طرح ها برای 700 نفر شغل ایجاد شده است.
وی گفت:دو پایانه ترانزیتی و لجستیکی کالاهای غیرنفتی با ظرفیت 600 هزار تن ،دو پایانه صادرات فرآورده های نفتی قیر و نفت کوره با ظرفیت 70 هزار مترمکعب مهم ترین طرح هایی بود که با سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی به بهره برداری رسید.
وی گفت:افزایش ظرفیت 4 اسکله به طول 950 متر برای کشتی ها ،ساخت 15 هکتار پارکینگ و ساختمان رفاهی با ظرفیت 5 هزار کامیون برای افزایش خدمات از دیگر طرح های بهره برداری شده امروز بود.
مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان افزود:کاهش مدت زمان و قیمت تمام شده جابجایی بار و ایجاد زیر ساخت برای صادرات بنگاههای اقتصادی از دستاوردهای این طرح ها است.
همچنین امروز با حضور آخوندی وزیرراه و شهرسازی ساخت بزرگراه بندر شهید رجایی- دشت امام به طول31 کیلومتر، برای اتصال مستقیم کشنده ها از خارج شهر به کریدور شمال جنوب وساخت تونل جدید شهر علوی به صنایع غرب استان در جاده تازیان به طول 2 کیلومتر نیزآغاز شد .
مجتمع بندر شهید رجایی بندرعباس با جابجایی 90 درصد بار کانتینر کشور دروازه طلایی اقتصاد کشور محسوب می شود.
تبدیل بندر شهید رجایی به بندر مادر و مرکز توزیع بار برای بنادر داخلی و خارجی خلیج فارس هدف گذاری وزارت راه و شهرسازی تا افق 1404 است.
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.