نمایش عروسکی قصه کفش‌های کوچولو در تالار هنر وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، اجرای نمایش عروسکی قصه کفش‌های کوچولو در تالار هنر اصفهان، یکی از اقدامات موثر هنرمندان و مسئولان برای بازخوانی تئاتر عروسکی است.

این نمایش عروسکی روایتگر ماجرای پر فراز و نشیب یک جفت کفش بچگانه است که در کفشداری حرم امام رضا(ع) جا می‌ماند و پس از منتقل شدن به قسمت انبار وسایل گمشده حرم، اتفاقات زیادی را پشت سر می‌گذارند.
قصه کفش‌های کوچولو با دارا بودن شخصیت‌های عروسکی متعدد در سیر داستان و با استفاده از زبان نرم و شیرین کودکانه به صورت غیر مستقیم در فکر و روح خردسالانی که همراه والدینشان برای تماشا در سالن حضور پیدا کرده‌اند، تأثیر می‌گذارد.

سعید اله یاری، کارگردان تئاتر عروسکی قصه کفش‌های کوچولودر ارتباط با جایگاه نمایش عروسکی در اصفهان گفت: تئاتر عروسکی طرفداران خود را دارد و هنرمندان این عرصه هم زیاد هستند؛ با این حال، به نظر می‌رسد که حمایت‌ها در این زمینه کافی نیست و با وجود تلاش‌های صورت گرفته، آشنایی با این شیوه تئاتر خیلی کم بوده و همین امر باعث شده تئاتر عروسکی در اصفهان مظلوم بماند.
وی با اشاره به مشکلاتی که در راه رشد تئاتر عروسکی وجود دارد افزود: فضای رشد این سبک از نمایش خوب بوده اما نیاز به تحولات اساسی دارد و به خاطر فراهم نبودن ظرفیت‌های مختلف برای اجرا، مردم با آن غریبه هستند اما اگر شرایط حضور بهتر و بیشتر فراهم شود، به طور قطع مخاطبان هم افزون خواهند شد.
گفتنی است، نمایش قصه کفش‌های کوچولو تا 5 شهریور از ساعت 18 در تالار هنر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برای علاقمندان به نمایش در می‌آید.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.