به گزارش
خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صادرات خودرو به عنوان یکی از مهمترین کالاهای غیرنفتی همواره در برنامههای اقتصادی جایگاه ویژه ای داشته و وزیر صنعت به فراخور زمان به آن اشاره کرده است.
یکی از موضوعاتی که توسعه صادرات خودرو را با مشکل مواجه میکند، پایین بودن استانداردها و کیفیت طراحی است؛ موضوعی که کارشناسان آن را ناشی از تحریمهای بینالمللی، شرایط خاص رقابتی و شرایط محیطی بازارهای هدف عنوان میکنند؛ با این وجود برخی از خودروهای تولید داخل توانسته اند به بازار کشورهای همسایه و در موارد محدود اروپایی راه یابند.
طبق آمار گمرک در 4 ماه منتهی به تیر سال 95، دو هزارو 356 دستگاه خودرو به ارزش دلاری 8,774,638 و ارزش ریالی 267,821,393,840 صادر شده است.
براساس این گزارش بیشتر خودروهای صادراتی پراید، دنا، رانا، سمند، تیبا،پژو پارس و پژو207 و عمده کشورهای وارد کننده این اتومبیل ها عراق، ترکمنستان، چین و آلمان بوده اند.
جزئیات صادرات خودرو :
مقایسه قیمت کارخانه و صادرات خودرو ها :
بر اساس آمار گمرک قیمت صادراتی خودروهای داخلی به طور میانگین کمتر از 6 هزار دلار است و بطور معمول قیمت این خودروها با بازارهای صادراتی تفاوت کمی دارد اما هستند محصولاتی که قیمت صادراتی آنها کمتر از قیمت داخلی است.
گفتنی است سمند سورن با 15 میلیون تومان اختلاف نسبت به قیمت داخلی در صدر تفاوت قیمتی قرار دارد و پس از آن تیبا با اختلاف 6 میلیون تومانی در رده بعدی قرار گرفته است.
البته پراید با تفاوت قیمت 4 میلیون تومانی و پژو پارس نیز با همین میزان اختلاف در رتبه های بعدی قرار دارند.
انتهای پیام/
!!!!
1-چرا قیمت صادرات باقیمت کارخانه تفاوت دارد؟
2-آیا پراید صادراتی نسبت به پراید داخلی آپشن یا امکانات کمتری داره؟
3-آیا در همه دنیا اینطور هست که جنس تولید داخلی رو به به مشتری داخلی گرون تر از مشتری خارجی میدن؟
اونوقت به خودمون میدن 40 میلون تومان!!!!
خوب این یعنی چه ؟!!!!!
احتمالا تست جاده ایی و این جور چیزا بوده
بزار از فرت نداری دنا سوار شن
برا سایر کشورها عالیه!
من میخاستم بدونم آخه چرا قیمت سمند سورن داخل کشور خودمون۳۲میلیون هستش و قیمت همون سمند سورن توی کشور های خارجی به ۲۰میلیون هم میرسه.
اخه مگه ما با کشور های خارجی چه تفاوتی داریم.