روستاها به عنوان اصلی ترین تامین کنندگان نیاز های اصلی کلان شهر ها میتوانند نقش مهمی در چرخه اقتصاد کشور داشته باشند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  جوان از مشهد معاون توسعه ی روستایی و مناطق محروم کشور در همایش هم اندیشی شوراهای بخش و دهیاران منتخب خراسان رضوی با اشاره به لزوم ایجاد برنامه ریزی مناسب در کشور گفت:گفتمان سازی یکی از مهمترین طرح هایی است که در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در دولت یازدهم از سال 93 شروع شده ،که در حال حاضر 142 مجموعه مشارکتی و حدود 370 موسسه غیر مشارکتی در این خصوص تاسیس شده است.

ابوالفضل رضوی گفت:مهمترین مشکل روستاییان در حال حاضر بحث اشتغال و کم در امدی انهاست ،که با توجه به این موضوع اقتصاد کشور شکوفا ،پایدار و مستمر نخواهد شد مگر از همه ی سرمایه های معنوی و فیزیکی کشور استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه28 و 6درصد کشور جمعیت روستایی و عشایری است افزود: بیش از 70 درصد زمین های قابل کشت کشور در اختیار روستاییان است و مادامی که این یک سوم جمعیت کشور فعال نباشند غیر ممکن است نرخ رشد اقتصادی اتفاق بیفتد.

معاون توسعه ی روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به وام های روستاهای مرزی افزود: روستاییان مرز نشین میتوانند با ده درصد آورده ،نود در صد وام با کارمزد 0 درصد طبق دستور شخص رییس جمهور دریافت کنند که این تسهیلات برای بقیه روستاییان باکارمزد 3 درصد با دوره ی باز پرداخت بین 6 ماه تا دو سال است.

ابوالفضل رضوی گفت: خراسان رضوی بادو هزار 524 روستا رتبه دوم رادر کشور داراست که متاسفانه هزینه های خانوار های روستایی از درامد آنها بیشتر است و متاسفانه از 31 استان کشور 22 استان با چین مشکلاتی مواجه هستند.

وی گفت: در حال حاضر 50 درصد جمعیت روستایی کشور بیمه دارند که این تعداد معادل حدود یک میلیون و ده هزار نفر در سطح کشور ارزیابی شده هستند.

رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی هم در این همایش گفت: حذف 25 صدم درصد درامد کلان شهر ها از دارایی و سوخت و گمرک و اختصاص آن به شورا های شهرستانها یکی از برنامه هایی است که در طرح ششم توسعه کشور باید به آن بپردازیم.

حسین مقصودی افزود: یکی از طرح های خوب دولت در رابطه با کاهش درصد سود دهی بانک ها بوده است نا با برداشته شدن پول های کلان از حساب های بانکی چرخه ی اقتصاد رونق پیدا کند.

وی گفت: از همگان برای ارایه پیشنهاد ها در خصوص بحث توسعه ی روستایی استقبال میکنیم.

انتهای پیام//ه.ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.